وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

واردات خودرو نباید ممنوع باشد

واردات خودرو نباید ممنوع باشد
وزیر صمت گفت: به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم.

به دگزارش نجوا خبر، عباس علی‌آبادی وزیر صمت در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا به خبرنگاران گفت: همه برنامه‌های وزارت صمت به سمت بهبود بازار خودرو است، ما بر تحول در حوزه خودرو متمرکز و به سمت خودروهای روز و خودروهای آینده در حرکت هستیم.

وی افزود: تاکید ما بر ارتقای کیفیت خودروها و ایجاد تراز در بازار خودرو است و در این راستا تنها تراز کمی را دنبال نمی‌کنیم بلکه به دنبال ایجاد تراز کیفی نیز هستیم، بنابراین با وضع مقررات صحیح در تلاشیم صنعت داخل را به تراز کردن بازار و ارتقای تنوع و کیفیت سوق دهیم.

علی‌آبادی ادامه داد: همه آنچه درباره ارتقای وضعیت صنعت خودرو گفته شده عملیاتی می‌شود و باید صبور بود.

وزیر صمت تصریح کرد: آنچه تاکنون گفته شده تحولات لحظه‌ای نیست، هر تحول لحظه‌ای و زودهنگام به سرعت از بین می‌رود و تحولات عمیق و ریشه‌دار به طور طبیعی زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: وعده ما اجرای کارهای زیرساختی و زیربنایی در صنعت خودرو است و صنایع ما باید به سمت تحولات عمیق حرکت کنند. تحول عمیق نیازمند کار فوق‌العاده، زمان و سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر در تلاش برای توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی کشور حتی با همکاری با کشورهای دیگر هستیم چون خودروهای آینده خودروهای دیگری هستند.

علی‌آبادی همچنین خاطرنشان کرد: وقتی کیفیت و کمیت صنعت خودرو در کشور تراز شود، دیگر دلیلی برای محدودسازی واردات وجود ندارد، محدودیت در واردات به منظور فرصت‌سازی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود. به نظر من ممنوعیتی نباید برای واردات وجود داشته باشد و باید به سوی بازارسازی و ایجاد بازارهایی با رقابت کامل حرکت کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/202868

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب