موافقت مجلس با اصلاح قانون برای پرداخت بدهی دولت به صنعت برق/انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق

موافقت مجلس با اصلاح قانون برای پرداخت بدهی دولت به صنعت برق/انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا موافقت کردند تا دولت با انتشار ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق بخشی از بدهی ۱۲۵ هزار میلیارد تومانی خود به صنعت برق را پرداخت کند.

به گزارش نجواخبر، بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره لایحه دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره 5 ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کشور، در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز(دوشنبه یازدهم دی ماه) قرار داشت.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات این لایحه از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه، با 192 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جریان بررسی کلیات لایحه مذکور، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به دو فوریت لایحه دولت با 184 رأی موافق داد و این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شد، در متن این لایحه آمده است که با توجه به وضعیت برق کشور ما به التفاوت قیمت تمام شده برق و آنچه در اختیار مردم قرار می‌گیرد بدهی بسیار زیادی برای وزارت نیرو رقم زده است.

وی افزود:حدود 125 هزار میلیارد تومان دولت به شرکت تخصصی برق بدهکار است و این باعث شده تا در سراسر کشور وزارت نیرو نتواند به اهداف تعریف شده خود برسد و خدمات رسانی خود را گسترش دهد، در برخی از مناطق کمبود برق مشکلاتی برای حوزه صنعت و کشاورزی به وجود آورده که برای مردم مشهود است به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه با لایحه دولت موافقت کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در لایحه مذکور دولت پیشنهاد داده تا برای پرداخت بدهی خود بتواند 30 هزار میلیارد تومان اوراق به فروش برساند و بخشی از بدهی خود به وزارت نیرو و شرکت برق را پرداخت کند؛ لایحه دولت 2 ایراد شکلی نیز داشت که شامل عدم رعایت ماده 125 قانون محاسبات و همچنین عدم اعلام اینکه این 30 هزار میلیارد تومان به سقف بودجه اضافه می‌شود یا خیر، بود. نامه‌ای به هیئت رئیسه نوشتیم تا در این زمینه بررسی صورت بگیرد.

حاجی بابایی عنوان کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به دو فوریت و لایحه مورد نظر رأی مثبت داد تا دولت بتواند 30 هزار میلیارد تومان اوراق عرضه و بدهی خود به وزارت نیرو را جبران کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243458

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.