معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با نجوا خبر:

مجازات پزشکان متخلف، از حبس تا جریمه نقدی/ بیشترین موارد قصور پزشکی چیست؟

مجازات پزشکان متخلف، از حبس تا جریمه نقدی/ بیشترین موارد قصور پزشکی چیست؟
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی درباره قصور پزشکی گفت: در ایران قصور پزشکی از روند جهانی تبعیت می‌کند، در همه دنیا بیشترین شکایات از پزشکان متخصص جراحی عمومی، متخصص زنان، پزشکان عمومی و دندانپزشکی است در کشور ما نیز همین است.

محمدرضا خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر درباره نظارت بر مراکز غیرمجاز که اقدامات پزشکی انجام می‌دهند یا مراکزی که دارای مجوز هستند اما از افراد غیرمتخصص استفاده می‌کنند و یا مراکزی که غیرمجاز بوده اما از افراد متخصص استفاده می‌کنند، گفت: هر جایی که اعضای نظام پزشکی با مداخله گران غیرمجاز همکاری کنند سازمان نظام پزشکی وارد می‌شود و از نظر انتظامی موضوع را بررسی می‌کند.
وی ادامه داد: در صورتی که مسجل شود تخلف اعضای نظام پزشکی در همکاری با مداخله گران غیرمجاز صورت گرفته حتما مجازات شدید برای آنها در نظر گرفته می‌شود.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که این مجازات‌ها شامل چه مواردی می‌شود تصریح کرد: این مجازات‌ها از توبیخ شفاهی و توبیخ کتبی شروع می‌شود و تا محرومیت از طبابت خواهد بود.
خردمند در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص این که بیشترین قصور پزشکی در چه زمینه‌ای انجام می‌شود، گفت: در ایران قصور پزشکی از همان روند جهانی تبعیت می‌کند، در همه دنیا بیشترین شکایات از پزشکان متخصص جراحی عمومی، متخصص زنان، پزشکان عمومی و دندانپزشکی است در کشور ما نیز همین است.
وی همچنین درباره صدور قرار بازداشت برای کادر درمان گفت: اگر منظور از بازداشت همان بازداشت اولیه و صدور قرار تأمین و رسیدگی مقدماتی است که در دادسرا صورت می‌گیرد اما در سال‌های پیرو دستورالعمل‌های روسای قوه قضائیه هیچگونه بازداشتی صورت نمی‌گیرد.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۶۱۶ اگر یکی از اعضای جامعه پزشکی در فوت بیمار مقصر باشد به یک تا سه سال حبس محکوم می‌شود البته قضات در اکثر موارد و بجز در معدود موارد بسیار بسیار اندک که شاید حتی به یک مورد هم نرسد مجازات حبس را در نظر می‌گیرند و در اکثر موارد مجازات حبس را به جریمه نقدی یا سایر خدمات اجتماعی تبدیل می‌کنند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243664

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.