از پزشکان متخلف شکایت کنید/ مطب‌ها باید کارت‌خوان داشته باشند

از پزشکان متخلف شکایت کنید/ مطب‌ها باید کارت‌خوان داشته باشند
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: بر اساس قانون اگر مردم در خصوص عدم وجود دستگاه کارت‌خوان شکایت داشته باشند، با تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی به شکایت افراد رسیدگی خواهد شد.

به گزارش نجواخبر، محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه باید در همه مطب پزشکان کارت‌خوان باشد، اظهار کرد: اکثر جامعه پزشکی کارت خوان دارند و بر اساس قانون عمل می‌کنند اما اگر عده کمی تخلف می‌کنند، نباید به پای جامعه پزشکی گذاشت.

وی با بیان اینکه اگر پزشکی کارت خوان ندارد و سبب به زحمت انداختن مردم می‌شود، این اقدام تخلف محسوب می‌شود، افزود: بر اساس قانون اگر مردم در خصوص عدم وجود دستگاه کارت خوان شکایت داشته باشند، با تشکیل پرونده در سازمان نظام پزشکی به شکایت افراد رسیدگی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: تخلفاتی در تمام صنوف وجود دارند؛ اما جامعه پزشکی بیشترین همکاری را با سازمان امور مالیاتی دارد تا مسائل مالی را شفاف کند. سازمان نظام پزشکی هیچ وقت از تخلف‌ها حمایت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهند بیشترین میانگین پرداخت مالیات مربوط به جامعه پزشکی است، یادآور شد: سازمان نظام پزشکی با افزایش منطقی و متناسب با زیرساخت‌ها و با رعایت کیفی استانداردها در آموزش‌ها در راستای افزایش ظرفیت پزشکی موافق است.

رئیس‌زاده با تاکید بر اینکه در زمینه تعرفه خدمات پزشکی باید بر اساس قانون عمل شود، یادآور شد: برای تعیین تعرفه باید قیمت تمام شده محاسبه و منابع و مصارف لحاظ شوند و البته قبل از لایحه بودجه سال آینده در شورای عالی بیمه مطرح شده و به تصویب برسد.

وی همچنین گفت: قیمت تعرفه غیر واقعی بیشترین آسیب را به سلامت مردم وارد خواهد کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243500

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.