سئول: کره شمالی دریای زرد را موشک‌باران کرد

سئول: کره شمالی دریای زرد را موشک‌باران کرد
ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی امروز چهارشنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

به گزارش نجواخبر، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت این موشک‌ها حدود ساعت ۷ صبح به وقت محلی شلیک شده است.

این پرتاب‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ اعلام کرد در پاسخ به تمرینات نظامی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیرآبی را آزمایش کرده است.

کره شمالی، یکی دیگر از دشمنان غرب وعده «نابودی کامل» آمریکا و متحدانش را می‌دهد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در چندین سخنرانی اخیر به صراحت اعلام کرده است که سلاح انتخاب شده برای نابودی، «شمشیر ارزشمند» او خواهد بود - یعنی زرادخانه رو به رشد سلاح های هسته ای.

گمان می‌رود از شهریورماه این اولین باری است که کره شمالی موشک‌های کروز آزمایش می‌کند.

رسانه دولتی کره شمالی یک روز پس از پرتاب ۱۱ شهریور گزارش داد که این کشور دو موشک کروز دوربرد را به عنوان بخشی از تمرین تاکتیکی حمله هسته‌ای پرتاب کرده است.

این خبرگزاری ۲۴ دی نیز اعلام کرده بود کره شمالی یک موشک بالستیک سوخت جامد میان برد که حامل کلاهک مافوق صوت بود را آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش روز ۲۹ دی خبرگزاری کره شمالی (KCNA)، پیونگ یانگ همچنین یک سیستم تسلیحات هسته‌ای زیر آب به نام "Haeil-۵-۲۳" را آزمایش کرد که هنوز در دست توسعه است.

بنا به گزارش کیودو نیوز، در همین حال، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، تغییر قانون اساسی برای تعریف کره جنوبی به عنوان «دشمن اصلی و غیرقابل تغییر» کره شمالی را خواستار شده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243990

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب