معاون وزیر صمت در گفتگو با «نجوا خبر»:

عرضه 20 هزار خودرو چینی در سامانه یکپارچه/ آثار آزادسازی واردات خودرو در مناطق آزاد

عرضه 20 هزار خودرو چینی در سامانه یکپارچه/ آثار آزادسازی واردات خودرو در مناطق آزاد
معاون وزیر صمت گفت: 20 هزار خودرو روی کشتی هستند و تا 50 روز آینده به ایران می‌رسند.

مهدی ضیغمی با بیان اینکه خودروهای چینی در راه ایران هستند، در گفت‌وگو با نجوا خبر ادامه داد: این خودروها برای عرضه به متقاضیان جدید در سامانه یکپارچه خودرو عرضه می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: این خودروها هم اینک در کشتی هستند.

ضیغمی ادامه داد: حدود ۵۰ روز طول می‌کشد تا به ایران برسد و حدود یک هفته زمان می‌برد تا وارد تهران شود. این خودروها در بین ثبت نام کنندگان سابق خودروهای وارداتی طرفدار ندارد. به همین دلیل سامانه یکپارچه برای متقاضیان جدید بازگشایی می‌شود تا با بلوکه کردن پول بتوانند در این ثبت نام شرکت کنند.

ورود خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی

دبیر شورایعالی مناطق آزاد پیش از این خبر از مصوبه دولت برای واردات خودروهای جدید به مناطق آزاد داد.

به گفته حجت‌الله عبدالملکی، به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰ هزار دلار داده شده است.

بنابراین می‌توان انتظار داشت با عرضه خودروهای وارداتی جدید به بازار و ورود خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی، واردات خودرو به کشور سرعت گیرد.

دلایل عرضه قطره چکانی خودروهای وارداتی به بازار

البته این در حالی است که تاکنون شاهد عرضه قطره چکانی خودروهای وارداتی به بازار بودیم. رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد این موضوع به خبرنگار «نجوا خبر» گفت: یکی از مشکلات اصلی بر سر راه عرضه خودروهای وارداتی به بازار، مشکل شماره گذاری این خودروها ازسوی راهور است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا خودروهای جدید وارداتی هم در گیر و دار ناهماهنگی دستگاه‌ها در انبارها خاک می‌خورند یا به راستی وارد بازار می‌شوند؟

خبرنگار: میناسادات حسینی

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/243995

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب