خبر فوری برای کارمندان

تعطیلات آخر هفته ۲ روزه شد/ساعات کاری ادارات کم شد؟+اظهارات موافقان و مخالفان

تعطیلات آخر هفته ۲ روزه شد/ساعات کاری ادارات کم شد؟+اظهارات موافقان و مخالفان
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست اولویت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری و تعطیلی ۲ روز در هفته موافقت کردند.

به گزارش نجواخبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی کرده و در نهایت با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه درخواست بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در سایه همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز و کاهش ساعت کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت می‌باشد. در تمام کشورهای پیشرفته ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است و جنبش‌های عظیم کار و کارگری در سراسر دنیا به دنبال کاهش ساعت کار هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون نیز ما درخواست داریم تا این لایحه در آستانه دهه فجر و خارج از نوبت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی گفت: در ایران ۵۲ روز در سال تعطیلات جمعه است و ۲۶ روز تعطیلات مناسبتی و ملی است. میزان تعطیلات ما در سال ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی می‌باشد. افزایش تعطیلات به تقویت بنیان خانواده، حوزه گردشگری و افزایش نیروی کار کمک خواهد کرد.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار این لایحه موافقت کردند.

محمد باقر قالیباف پس از موافقت مجلس برای اعمال تبصره ۱ ماده ۱۰۰ آیین نامه در خصوص لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کرد: مجلس در جلسات آینده وارد بررسی کلیات و جزییات این لایحه خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز صرفا در خصوص بررسی اولویت دار این لایحه صحبت کرده و در خصوص جزئیات آن یعنی روزهای تعطیل و ساعت کار در بررسی جزییات این لایحه تصمیم گیری خواهد شد.

*اظهارات موافقان و مخالفان اولویت بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی آخر هفته

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، درخواست اولویت بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را رسیدگی کرده و در نهایت با این درخواست موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با این درخواست بیان کرد: اولویت امروز کشور بحث معیشت مردم می‌باشد و بحث ساعت کار اداری از اولویت‌های بعدی است. تعیین و پیگیری دستمزد کارگران و اعتماد سازی اولویت امروز نظام است، نظام خدمات زیادی داشته است که برخی افراد در تلاش هستند تا به آن خدشه وارد کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت و سایر کالاها از اولویت‌های دیگری است که ما باید به آن رسیدگی کنیم. همه کارکنان دولت شریف هستند اما آیا همه ملت ایران کارمندان دولت هستند که ما اکنون دو روز در هفته را تعطیل کرده و چهار ساعت از ساعت کاری را کاهش دهیم. آنگاه جواب کارگران را چه باید بدهیم؟ کشور امروز نیاز دارد که فرهنگ کار را تقویت کنیم چرا که همه کشورهای پیشرفته به این سمت رفته‌اند.

وی ادامه داد: ما نباید این پیام را به جامعه بدهیم که ساعت کار باید کاهش پیدا کند ما کارهای زمین‌مانده زیادی داریم که باید به آن رسیدگی شود. از سوی دیگر ما برای کادر سلامت و نیروهای امنیتی و انتظامی چگونه قرار است ساعت کار را کاهش دهیم؟ اولویت امروز کشور این است که ساعت کار را اضافه کنیم چرا که ما کارهای زمین مانده زیادی داریم که باید به آن رسیدگی شود.

عباس گودرزی در موافقت با درخواست اولویت بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی پایان هفته بیان کرد: میانگین تعطیلی در سایر کشورها سالانه ۱۱۹ روز است اما در ایران میانگین تعطیلی سالانه ۷۸ روز می‌باشد. ما ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی روز تعطیل داریم در حالی که در کشورهای پیشرفته به دنبال افزایش این تعطیلات هستند در این لایحه به دنبال تعطیلی دو روز در هفته می‌باشیم. تهران نیز دو روز در هفته تعطیل می‌باشد. مگر خون تهران‌نشین‌ها از سایر شهرستان‌ها رنگین‌تر است. این دو روز تعطیلی را که یک روز آن را جمعه می‌باشد و روز دیگر را دولت تعطیل می‌کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این افزایش تعطیلی و ساعت کاهش کاری منجر به افزایش انگیزه کارمندان و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.

در نهایت نمایندگان با تقاضای بررسی لایحه ۲ روز تعطیلی آخر هفته به صورت خارج از نوبت موافقت کردند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244101

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب