نگاهی به مهمترین اخبار بانک ایران زمین در سال 1402

نگاهی به مهمترین اخبار بانک ایران زمین در سال 1402

افزایش کاربران همراه بانک ایران زمین

در سال 1402 با توسعه اکوسیستم دیجیتال و ایجاد تنوع در سرویس های همراه بانک فراز ایران زمین، رشد چشمگیری در تعداد کاربران این پلتفرم بانکی مشاهده شد.

طبق آمارهای ارائه شده از سوی اداره داده کاوی و هوش تجاری این بانک، تعداد تراکنش های انجام شده از طریق همراه بانک فراز ایران زمیننسبت به سال گذشته بیش از 34 درصد افزایش کاربر داشته است و با توجه به مسیر تعیین شده از سوی مدیران عالی این بانک، روند صعودی جذب کاربران جدید پیش بینی می‌شود.

ارائه سرویس های بانکداری باز به مشتریان

بانک ایران زمین با استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی اطلاعات مشتریان، خدمات متناسب با نیاز آنان را ارائه می‌دهد و این امکان را به مشتریان می‌دهد که علاوه بر دسترسی به خدمات گسترده بانکی، بتوانند با ترکیب اطلاعات بانکی خود در یک جا، تصویری دقیق تری از وضعیت مالی خود را استخراج کند.

بانک ایران زمین از طریق پلتفرم فراز خود با ایجاد یک اکوسیستم بانکی متفاوت، فرصت مناسبی را برای کسب و کار‌های مختلف و مخصوصاً استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها فراهم کرده است تا با استفاده از روش‌های نوآورانه در کنار انواع سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید خود کرده و به سودآوری برسند.

شرکت توسعه فناوری های روز بانک ایران زمین با نام اختصاری فراز به همراه مرکز نوآوری ایران زمین به عنوان بازوهای فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، در بستر پلتفرم فراز ایران زمین بیش از 300 سرویس بانکی به صورت واسطه های برنامه نویسی استاندارد (API) عرضه کرده و علاوه بر این بسیاری از خدمات بانکی را در قالب ویجت ارائه کرده است که ضمن ارتقاء امنیت، موجب تسهیل در فرایندها و پیاده‌سازی و ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان این بانک نیز شده است.

رونمایی از سامانه مدیریت ریسک عملیاتی بانک ایران زمین

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در عرصه مدیریت ریسک عملیاتی در کشور، با راه اندازی این سامانه توانست شناسایی عوامل بروز ریسک و ایجاد پایگاه زیان داده را تسهیل کند.

سامانه مدیریت ریسک عملیاتی بانک ایران زمین ضمن ایجاد تعامل و ارتباط بین واحدهای مختلف این بانک، امکان سنجش ریسک عملیاتی مترتب بر تمام فعالیت‌های عملیاتی بانک را فراهم کرده است.

این سامانه علاوه برجمع‌آوری اطلاعات مرتبط با زیان درهرشعبه، امکان ثبت رویدادهای زیان را برای کاربر فراهم کرده و عاملی کلیدی برای تصمیم‌گیری‌های اثربخش خواهد بود.

هم افزایی دو بانک سینا و ایران زمین در حوزه باشگاه مشتریان

بانک سینا براساس چشم اندازی که برای باشگاه مشتریان خود در نظر دارد نه تنها تصمیم به بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری مشتریان به بانک دارد، بلکه با دریافت سرویس‌هایی که در این باشگاه در نظر گرفته شده با بازاریابی و جذب مشتریان ارزشمند در نظام بانکی، قصد دارد مسیر جدیدی را در ارائه سرویس‌های باشگاه مشتریان در نظام بانکی ترسیم کند.

طبق این گزارش، ارائه خدمات ویژه و با کیفیت در باشگاه مشتریان می‌تواند مشتریان را ترغیب به باقی‌ماندن در بانک سینا نماید و وفاداری آن‌ها را به بانک تقویت کند. از طرفی بهبود تجربه مشتری با استفاده از اندوخته‌های شرکت آرمان وفاداری آریا در چند سال گذشته، موجب نگه‌داشت مشتریان ارزشمند این بانک خواهد شد.

یکی از اتفاقات مهمی که در این همکاری رخ داده است، برای اولین بار دو بانک رقیب با کنار گذاشتن مباحث خارج از قاعده توانستند بدون نگرانی با یک مدل استاندارد و جهانی نسبت به پیشبرد این هم افزایی کمک کنند. این نگرانی که اطلاعات مشتریان در اختیار رقیب قرار نگیرد، برای تمامی بانک‌های کشور وجود دارد، اما این همکاری نشان داد چنانچه اراده‌ای برای کاهش هزینه‌ها و ورود سریع به بازار وجود داشته باشد، قطعا راه برای رسیدن به اهداف مشترک بدون آسیب به کسب و کار بانک‌ها در کشور وجود دارد.

سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین

از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند.

مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد در تمامی شعب بانک ایران زمین

گواهی سپرده خاص با هدف تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مجوز از بانک مرکزی در بانک ایران زمین عرضه شد.لازم به ذکر است علاوه بر واریز سود این گواهی سپرده به صورت ماهانه، امکان باز خرید قبل از سررسید فراهم شده است.

دارندگان گواهی سپرده خاص می‌‌توانند از این گواهی به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.

اعطای تسهیلات کمک هزینه ثبت نام خرید خودروی وارداتی در بانک ایران زمین

با آغاز ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، بانک ایران زمین در دو سطح به مبالغ ۱ و ۲ میلیارد ریال به متقاضیان این طرح تسهیلات اعطا می‌کند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات پس از افتتاح حساب یا اعلام حساب خود در بانک ایران زمین به عنوان حساب وکالتی و تأمین مبلغ پیش پرداخت برای معرفی حساب به سازمان حمایت، از این تسهیلات بهره مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به یکی از شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و یا با مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین به شماره ۰۲۱۲۴۸۰۹ تماس حاصل کنند.

تولد طرح ملی توانمندسازی محلات در بانک ایران زمین

طرح ملی توانمندسازی محلات با مشارکت نهادهای چهارگانه کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با حمایت بانک ایران زمین با هدف تأمین خدمات در پنج حوزه شامل مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک و تحصیلات در 2020 محله کمتر برخوردار کشور اجرایی شده است.در این مراسم کاظم دهقان مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین (جامپ) طرح ملی توانمندسازی محلات را تعامل بی نظیر کسب و کار و محلات با حوزه های پرداختی و بانکی بیان کرد و گفت: این طرح دقیقا تعریفی از بانکداری دیجیتال است که ما بتوانیم امور بانکی را براساس نیاز مشتری طراحی کنیم و در اختیار مشتریان قرار دهیم. این طرح می‌تواند نقطه عطفی در نظام بانکی کشور باشد.

دهقان ارائه خدمات بانکی در این وسعت را بی نظیر دانست و افزود: بانک ایران زمین در این فرایند بدعت نویی را برای کشور پایه ریزی خواهد کرد و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت های فراهم شده، بتواند خدمات مطلوبی را ارائه کند.در انتهای این مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح ملی توانمندسازی محلات" توسط مدیران عالی بانک ایران زمین و بنیاد آینده سازان محلات (باما) امضا شد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244972

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب