فعال صنفی حوزه‌ی املاک و مستقلات جزیره کیش:

کاهش 10 الی 20 درصدی بازار ملک در سال 1402

کاهش 10 الی 20 درصدی بازار ملک در سال 1402
فعال صنفی حوزه‌ی املاک و مستقلات جزیره کیش گفت: در سال 1402 بازار ملک ایران به خصوص جزیره‌ کیش با رکود مواجه شد و از ابتدای سال جاری تا دی ماه به مدت 10 ماه در رکود کامل به سر می‌برد از این رو قیمت‌ ملک در سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل عدم تقاضا از سمت خریدار با کاهش 10 الی 20 درصدی همراه بود.

به گزارش نجواخبر، علیرضا معقول عنوان کرد: خوشبختانه در زمستان 1402 بازار مسکن در جزیره کیش رونق خوبی گرفت ولی افزایش دلار و نوسانات آن منجر به سردرگمی فروشندگان و خریداران شد. و با توجه به نوسان قیمت‌ها از خرید و فروش ملک در جزیره کیش خودداری کردند تا متضرر نشوند و همین امر بازار مسکن را با بلاتکلیفی مواجه کرد.

معقول با بیان مشکلاتی همچون عدم ورود و خروج مشتریان و متقاضیان و همچنین بحث ورودی پروازهای جزیره کیش افزود: اگر این پروازها به طور منظم انجام شود بازار مسکن رونق خوبی خواهد گرفت.

واگذاری زمین با قیمت دولتی

وی با اشاره به واگذاری زمین با قیمت دولتی شرح داد: بحث واگذاری زمین همانند گذشته نیست و در حال حاضر سازمان منطقه آزاد کیش قیمت پایه‌ی زمین را مشخص می‌کند و بر اساس مزایده واگذاری آن صورت می‌گیرد البته در برخی موارد سازمان قیمت پایه را نسبت به عرف بالاتر اعلام می‌کند که سبب می‌شود تا زمین‌هایی که توسط سازمان منطقه آزاد کیش قیمت‌گذاری شدند بارها در مزایده مطرح شوند تا واگذاری صورت پذیرد.

این کارشناس صنفی حوزه‌ی املاک و مستقلات با توجه به تورم حاکم بر جامعه و رکورد‌شکنی دلار گفت: با این شرایط در سال 1403 شاهد افزایش قیمت بنزین، متریال و مصالح ساختمانی خواهیم بود و اگر مسائل سیاسی دخالتی بر روی قیمت دلار نداشته باشد قطعا در 6 ماه اول سال افزایش 20 الی 30 درصدی املاک را خواهیم داشت.

عدم تنوع خودرو برای گردشگران

معقول با اعلام اینکه تنوع خودروهای صفر درکیش برای توریست‌ها از عوامل جاذبه‌های این منطقه به حساب می‌رفت افزود: متأسفانه حدود 5 الی 6 سال است که هیچ گونه خودرویی وارد جزیره کیش نشده و فرسودگی خودروها باعث از بین رفتن شکوه و زیبایی جزیره کیش شده است بنابراین امیدواریم با آزاد‌سازی خودرو و ورود آن به جزیره کیش مشکلات مطرح شده برطرف شوند.

معقول در پایان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و نوروز باستانی اظهار داشت امیدوارم در سال 1403 چرخه اقتصادی کشور روان‌تر و به طبع آن جزیره کیش نیز رونق اقتصادی بهتری داشته باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/245051

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب