انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحدهای ورق گالوانیزه و ورق رنگی

انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحدهای ورق گالوانیزه و ورق رنگی
مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی نورد سرد فولاد مبارکه از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (شات‌دان) شش‌ماهه نخست دو واحد ورق گالوانیزه و رنگی در خرداد 1403 خبر داد.

به گزارش نجوا خبر، محسن زارع، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اقدامات مؤثر برای افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش توقفات اضطراری، انجام تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده است. در این راستا با تلاش کارکنان فولاد مبارکه و پیمانکاران و شرکای کسب‌وکار شرکت، عملیات تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده هفت‌روزه واحد گالوانیزه با انجام حدود 9 هزار و 760 نفر ساعت و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده هفت‌روزه خط ورق رنگی با انجام 5 هزار و 685 نفر ساعت با موفقیت و کیفیت قابل‌قبول در فضایی کاملاً" ایمن برگزار شد.

در همین زمینه برخی از رؤسای این واحدها در این زمینه چنین گفتند:

علیرضا گندمکار، رئیس واحد گالوانیزه:

بخش نگهداری و تعمیرات از بخش‌های تخصصی واحدهای تولیدی به شمار می‌آید که فعالیت‌های آن در راستای آماده‌به‌کار نگه داشتن بهبود عملکرد و بهینه‌سازی تجهیزات است. با توجه به تجربیات کسب‌شده از اجرای شات‌دان‌های گذشته در واحد گالوانیزه، این شات‌دان نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با برگزاری منظم جلسات متعدد و هماهنگی بین گروه‌های مختلف کاری و پیگیری‌های لازم مطابق برنامه و بدون حادثه ایمنی انجام شد.

یدالله کوهی، رئیس واحد رنگی:

عملکرد تمامی همکاران و پیمانکاران حاضر در شات‌دان شش‌ماهه رضایت‌بخش بود. به‌طورکلی تعمیرات شش‌ماهه، عملیاتی حساس و حیاتی جهت رساندن وضعیت تجهیزات به شرایط ایدئال است. بدون شک انجام فعالیت‌ها با حجم زیاد به‌صورت دقیق طبق برنامه msproject در زمان محدود شات‌دان، نشان از بلوغ تعمیراتی واحد رنگی است. به‌ویژه اینکه کوره خط رنگی که از اصلی‌ترین بخش‌های فرایند تولید است، در این شات‌دان ترمیم و سقف و دیواره آن با توجه به فضای محدود داخل کوره و پیچیدگی این فعالیت با موفقیت ترمیم و بهینه گردید.

افشین نادری‌مهر، سرپرست تعمیرات واحدهای گالوانیزه و رنگی

همکاران ما در واحد گالوانیزه با مشارکت دفتر فنی تعمیرات توانستند با اتکا به دانش و تجربه خود و توان نیروی انسانی کارکنان و پیمانکاران، همه اهداف شات‌دان را با موفقیت به نتیجه برسانند.

از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده در واحد گالوانیزه می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعویض 24 عدد غلتک کوره آنیل؛ تعویض 24 عدد رادیان تیوب معیوب کوره؛ سرویس 50 عدد مشعل کوره؛ تعویض آند مربوط به الکترو کلینینگ؛ تعویض 12 عدد رول‌ها و بُرِس های قسمت شست‌وشو؛ ترمیم و نسوزکاری کوره گالوانیزه؛ تخلیه لایروبی و تمیزکاری و سرویس کولینگ تاور گالوانیزه؛ سرویس 72 عدد موتور کوره؛ کالیبره 64 عدد سنسور؛ بالانس 13 عدد فن و تست ترک 30 عدد غلتک.

مهم‌ترین فعالیت‌های تعمیراتی انجام‌شده در واحد رنگی عبارت‌اند از: ساخت و نصب سازه جهت دیواره داخلی و سقف کوره‌ها؛ طراحی و ساخت داکت داخلی اتاق ماشین‌های رنگ؛ تعویض 8 عدد غلتک و برس قسمت شست‌وشو و 14 عدد غلتک روکش‌دار؛ سرویس و الایمنت 24 عدد فن؛ سرویس 16 عدد موتور و دمونتاژ و کالیبره 17 عدد سنسور ابزار دقیق؛ سرویس مشعل‌های زباله‌سوز خط؛ تعویض کلیه لوله‌های مسیر بخار قسمت شست‌وشوی ورق رنگی؛ دمونتاژ و تمیزکاری و سرویس کامل ماشین‌های رنگ؛ فعالیت‌های نسوزکاری قسمت زباله‌سوز و نقشه‌برداری و اصلاح ریل جرثقیل‌های سقفی.

در خاتمه، محسن زارع، مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی، از حمایت‌های مدیر ناحیه نورد سرد و تلاش‌های کارکنان واحدهای گالوانیزه و رنگی و همکاری واحدهای دفتر فنی تعمیرات نورد سرد، تعمیرات تخصصی نورد سرد، تعمیرات مرکزی، بازرسی فنی، تعمیرگاه مرکزی، تعمیرات نسوز نواحی، حمل‌ونقل و سایر همکاران و پیمانکارانی که در تحقق این مهم ایفای نقش کردند، تشکر و قدردانی نمود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266638

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.