در دیدار با مدیریت و کارکنان واحد محیط‌زیست فولاد مبارکه مطرح شد؛

فولاد مباركه از زمان راه‌اندازی با رویكردهای زیست‌محیطی ساخته شده است

فولاد مباركه از زمان راه‌اندازی با رویكردهای زیست‌محیطی ساخته شده است
هم‌زمان با روز جهانی محیط‌زیست (16 خرداد)، علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی و محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با حضور در واحد محیط‌زیست این شرکت، این روز را به مدیریت و کارکنان این واحد تبریک گفتند و با آنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش نجوا خبر، تحقیقات نشان می‌دهد فولاد مبارکه آلودگی خاصی در خاک منطقه و محیط پذیرنده خود ایجاد نکرده است

حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه در این بازدید اظهار کرد: امروز روز جهانی محیط‌زیست با شعار «زمین ما، آینده ما» است که بر موضوع احیای زمین‌های کشاورزی، بیابان‌زدایی و مقابله با خشک‌سالی و برنامه‌ریزی برای آینده تمرکز دارد. بیشترین دغدغه ما در حوزه محیط‌زیست، وضعیت آیندگان است که وظیفه سنگینی در این زمینه به دوش ماست. فولاد مبارکه از زمان راه‌اندازی با رویکردهای زیست‌محیطی ساخته شده و به فعالیت‌های خود ادامه داده است؛ این شرکت روی زمینه‌ها و عوامل آلودگی آب، خاک و هوا تحقیقات زیادی داشته و تأثیرات فعالیت خود بر محیط‌زیست را بررسی کرده است.

در زمینه خاک، هر 5 سال یک ‌بار این تحقیقات تجدید می‌شود و نتایج آن نشان‌دهنده این است که فولاد مبارکه آلودگی خاصی در خاک منطقه و محیط پذیرنده خود ایجاد نکرده است. در زمینه هوا نیز سیستم‌های پایش آنلاین در فولاد مبارکه نصب ‌شده و شاخص‌های کیفیت هوا و دودکش‌های خروجی این شرکت به‌صورت لحظه‌ای برای محیط‌زیست شهرستان مبارکه و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان نمایش داده می‌شود.

این شرکت در زمینه آب نیز پساب شهرهای اطراف خود را از طریق تصفیه‌خانه و بازچرخانی تا 9 بار استفاده می‌کنیم و هیچ آب صنعتی را در محیط رها نمی‌سازیم، بلکه همه آن را مصرف می‌کنیم.

فولاد مبارکه با سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه آب و انتقال آب از دریای عمان انجام داده است، تا سال 1404 برداشت آب خام از رودخانه را به صفر می‌رساند.

فولاد مبارکه برای اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی بیش از ۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده که مهم‌ترین این پروژه‌ها انتقال آب از دریای عمان، احداث نیروگاه‌های 914 مگاواتی سیکل ترکیبی، نیروگاه 600 مگاواتی خورشیدی و پروژه تکمیل غبارگیرهای ناحیه فولادسازی است.

فولاد مبارکه برای اجرای پروژه تکمیل غبارگیرهای ناحیه فولادسازی تاکنون حدود 7 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و امیدوارم این پروژه تا پایان سال جاری به پایان برسد.

ساخت ایستگاه و سوله انبار علوفه آهوان منطقه «موته» برای تأمین نیاز غذایی بیش از 11 هزار آهوی این منطقه در فصل سرد سال

بهنام کاویانی، رئیس محیط‌زیست فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای حمایت از محیط‌زیست داشته و با اجرای پروژه‌هایی که تعریف کرده، از گونه‌های گیاهی و جانوری پیرامون خود نیز محافظت می‌کند؛ حفظ تنوع زیست‌محیطی گونه‌های گیاهی و جانوری استان اصفهان و منطقه نیز در اولویت‌های فولاد مبارکه است. ساخت ایستگاه و سوله انبار علوفه آهوان منطقه «موته» برای تأمین نیاز غذایی بیش از 11 هزار آهوی این منطقه در فصل سرد سال، ساخت و بازسازی پاسگاه‌های محیط‌بانی و نگهبانی از طبیعت، نصب بیش از 360 پنل خورشیدی کوچک برای مراکز استقرار محیط‌بانان جهت حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری محیط‌زیست ازجمله اقدامات فولاد مبارکه است.

فولاد مبارکه با نصب و استفاده از انواع غبارگیرها و فیلترها در مسیر کاهش میزان آلایندگی‌های محیط‌زیستی و رسیدن به استانداردهای ملی و بین‌المللی است؛ به‌طوری‌که این شرکت در سطح شاخص‌های زیست‌محیطی جهانی و هم‌تراز با فولادسازان پیشرفته دنیا، اقدامات پیشگیرانه‌ای در حوزه محیط‌زیست انجام داده و یا در حال انجام آن‌هاست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266763

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.