ترفند جدید رژیم صهیونیستی: تصویبِ «طرح آزمایشی» ایجاد دولت جایگزین حماس در غزه

ترفند جدید رژیم صهیونیستی: تصویبِ «طرح آزمایشی» ایجاد دولت جایگزین حماس در غزه
کابینه جنگ رژیم اشغالگر «طرح آزمایشی» ایجاد دولت جایگزین حماس در غزه را تصویب کرد.

به گزارش نجواخبر، بر اساس آنچه رسانه‌های رسمی عبری زبان گزارش داده‌اند کابینه جنگ رژیم صهیونیستی یک پروژه آزمایشی در نوار غزه را تصویب کرد که شامل ایجاد «دولت جایگزین» به جای دولت حماس می‌شود.

سازمان پخش رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد: «کابینه جنگ در دولت اضطراری اسرائیل یک پروژه آزمایشی در نوار غزه را تصویب کرد که امکان آزمایش تشکیل یک دولت جایگزین به جای دولت حماس را فراهم می‌کند، به طوری که این پروژه شامل چندین محله در شمال نوار غزه می‌شود.»

به گزارش این سازمان، «به عنوان بخشی از این پروژه، ارتش اشغالگر از چندین منطقه در شمال غزه محافظت خواهد کرد و اجازه حضور یک رهبری محلی مسؤول مدیریت امور زندگی در نوار غزه را خواهد داد».

سازمان پخش رسمی رژیم صهیونیستی اشاره کرد کابینه جنگ «در آخرین جلسه خود، طرح ایجاد جایگزینی برای حکومت حماس را که توسط یوآو گالانت، وزیر جنگ ترویج شده بود، تصویب کرد».

به ادعای این گزارش، این طرح (پروژه آزمایشی) در ظاهر شامل «ارائه کمک به محله‌ها در شمال نوار غزه و کمک به رهبری محلی در آن محله‌ها برای اداره زندگی در آنجا» است.

حماس فعلا در مورد آنچه رسانه صهیونیست گزارش کرده است، اظهار نظر نکرده است.

رسانه‌های عبری زبان طی ماه‌های اخیر از قصد اشغالگران از طریق گروه‌ها و نهادهای بین‌المللی جهت ایجاد جایگزینی برای دولت تحت رهبری حماس در نوار غزه با تشکیل نهادهای مدنی از قبایل خبر داده‌اند، اما این تلاش‌ها بامخالفت شدید خانواده‌های فلسطینی مواجه شد.

حماس نیز پیشتر هشدار داده بود که اشغالگران از طریق این تحرکات «در حال جنگ روانی علیه مردم فلسطین و گسترش هرج‌ومرج» هستند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266695

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب