دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک:

۱۴ هزار بنگاه معاملات مسکن غیرمجاز در کشور داریم

۱۴ هزار بنگاه معاملات مسکن غیرمجاز در کشور داریم
دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: ۱۴ هزار بنگاه معاملات مسکن غیرمجاز در کشور وجود دارد که در مراحل دریافت مجوز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی که امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: گشت های مشترک را از پردیس آغاز و سپس در تهران پیاده سازی کردیم.

وی ادامه داد: ۱۸۰ هزار بنگاه معاملات املاک در کشور داریم که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد غیرمجاز در کشور داشتیم. این تعداد در حال حاضر به ۱۴ هزار واحد صنفی رسیده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: در دولت سیزدهم در ظرف ۲۴ ساعت فرد می‌تواند جواز واحد صنفی خود را دریافت کند‌.

دستمالچیان افزود: ۱۴ هزار بنگاه غیرمجاز در حال حاضر داریم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، سه قانون مهم در حوزه مسکن تصویب و اجرا شد، گفت: قانون جهش مسکن، قانون ساماندهی زمین و اجازه بها و قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول تصویب شد و الزام به اجراست.

دستمالچیان با تاکید بر اینکه دیگر بنگاه های معاملات مسکن نمی‌توانند قرارداد بنویسند و ثبت نکنند، گفت: اگر مستاجر بخواهد وام ودیعه مسکن بگیرد باید قرارداد ثبت شده در دست داشته باشد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/267256

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب