در راستای توسعه تعاملات و ایجاد همافزایی جهت تحقق استراتژیهای فروش و بازاریابی، معاون فروش و بازاریابی به همراه دیگر مدیران این معاونت، در نشستی صمیمانه با کارکنان، به بررسی موضوعات مرتبط با فرایندهای فروش پرداختند.
به گزارش نجوا خبر، در این نشست که با هدف هماندیشی و تبادلنظر در خصوص آخرین وضعیت بازار محصولات فولادی، چالشهای موجود در بازاریابی و فروش، بررسی راهکارهای بهبود فرایندهای فروش، حفظ سهم بازار و همچنین انتظارات کارکنان برگزار شد، در ابتدا گزارشی از وضعیت بازارهای جهانی فولاد و شرایط بازار داخلی و چالشهای پیش رو و در ادامه گزارشی از عملکرد معاونت فروش و بازاریابی در تحقق اهداف و برنامه کمّی و کیفی و درآمدی در هشتماهه ابتدایی سال ارائه شد.
در ادامه این جلسه، کارشناسان فروش چالشهای موجود و فرصتهای پیش رو و همچنین دیدگاههای خود در خصوص راهکارهای افزایش تعاملات با مشتریان و بهبود میزان رضایت مشتریان، تأمین نیازهای کارکنان جهت انجام مؤثرتر کارها و ارائه خدمات بهتر از سوی حوزه سرمایههای انسانی در برگزاری نمایشگاهها و انجام مأموریتهای اداری را مطرح کردند.
کارشناسان حوزه فروش و بازاریابی در ادامه بر توجه بیشتر به نیازهای بازار و تحولات ایجادشده در زمینه تکنولوژی تأکید داشتند.
اهمیت نقش کارکنان فروش در پیشبرد اهداف معاونت فروش و بازاریابی و سازمان
معاون فروش و بازاریابی ضمن استقبال از نظرات و پیشنهادهای ارائهشده، بر اهمیت نقش کارکنان فروش در پیشبرد اهداف معاونت فروش و بازاریابی و سازمان تأکید کرد و با اشاره به وضعیت رقابتی بازار پیش رو بر لزوم همکاری و همافزایی بیشتر بین بخشهای مختلف شرکت بهمنظور دستیابی به اهداف شرکت تأکید کرد و اهمیت تقویت تعاملات فروش با نواحی تولیدی و واحدهای پشتیبانی را بهنحویکه جهتگیریها و نیازهای بازار و مشتریان به سمت تولید منتقل گردد شرح داد.
رضا حیدری، در ادامه، به ضرورت پیگیری و تحقق اهداف تعیینشده در برنامه جامع ارتباط با مشتریان که در سال جاری اجرایی شده است اشاره و بر اهمیت ارتقای میزان تعاملات با مشتریان تأکید کرد.
وی با تأکید بر اینکه تغییر رویکرد از تولید کمّی به کیفی خاستگاه مجموعه معاونت فروش و بازاریابی شرکت بوده است، از همه ارکان سازمان خواست برای پایداری در سودآوری شرکت این موضوع را جدیتر دنبال کنند.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود تدوین برنامه تولید سال ۱۴۰۴ بر مبنای نیازهای بازار را عاملی برای جلوگیری از واردات بیرویه معرفی کرد.