دلار بازهم رکورد زد/ دهن کجی به وعده‌های دولت

دلار بازهم رکورد زد/ دهن کجی به وعده‌های دولت
اکنون چند روز پس از اینکه ابراهیم رئیسی در همایشی با حضور مدیران بار دیگر وعده‌هایش درباره حل بحران ارز را تکرار کرد و رئیس بانک مرکزی هم از تلاش برای ایجاد ثبات سخن به میان آورد، نرخ دلار آمریکا از مرز ۵۳ هزار تومان هم گذشت و در عصر چهارشنبه به ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این بالاترین نرخ دلار در ۲۵ روز گذشته است.

به گزارش نجوا خبر، علیرغم وعده های مکرر دولت، افزایش نرخ دلار ادامه دارد؛ عصر چهارشنبه (نهم فروردین) نرخ دلار آمریکا رکورد 25 روز گذشته را پشت سر گذاشت و از 53 هزار تومان عبور کرد.

شیب صعودی بهای دلار که از روز سه‌شنبه آغاز شد، چهارشنبه نیز ادامه یافت. در ابتدا، نرخ دلار در کانال ۵۲ هزار تومان بود اما تا ظهر چهارشنبه از مرز ۵۳ هزار تومان هم فراتر رفت. با این حال، برخی گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که ظهر چهارشنبه دلار دبی در بازار آزاد به نرخ ۵۵ هزار تومان هم معامله شد. بهای یورو نیز ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد.

بررسی قیمت‌ها در بازار ارز نشان می‌دهد که نرخ دلار تنها در ۹ روز ابتدایی سال نزدیک به سه هزار تومان گران شده است.

تحلیلگران دلایل متعددی برای افزایش اخیر نرخ دلار برشمرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها گزارش اخیر بانک مرکزی است که از تورم ۶۴ درصدی در اسفند ۱۴۰۱ خبر می‌دهد؛ تورمی که در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است؛ با این شرایط هیچ بعید نیست که تا پایان فروردین بار دیگر شاهد افزایش نرخ ارز باشیم و یک تورم سربار دیگر به اقتصاد کشور تحمیل شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/36808

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب