به اعتقاد یک فعال صنفی تولیدکنندگان پوشاک، مردم بسیار کمتر از قبل لباس میخرند.
به گزارش نجواخبر، نوسانات ارزی و افزایش تورمی که در سالهای اخیر منجر به کاهش قدرت خانوادهها شده، زمینگیر کردن و رکود صنوفی مثل تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک را هم به دنبال داشته است. مجید نامی، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران درباره مشکلات صنف متبوع خود گفت: «بزرگترین مشکل در تأمین مواد اولیه است که ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و، چون نوسانات به شدت بالاست، بسیاری از شرکتها فروش مواد اولیهشان را محدود کردهاند و بحث قیمتگذاری هم برای مواد اولیه و هم برای محصول دشوار شده است.»
وی ادامه داد: «مشکل بزرگ بعدی بحث تورم و کوچک شدن سفره مردم است. پوشاک از اولویتهای خرید مردم خارج و باعث شده بازار آن فروش سابق را نداشته و در حال کوچک شدن باشد. این مسئله در چند سال اخیر ادامهدار بوده است.»
نامی همچنین درخصوص میزان فروش پوشاک عید گفت: «فروش عید نسبت به سالهای قبل کاهش داشته است. امسال به طور متوسط حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش فروش داشتهایم.»