معاون قضایی قوه قضاییه اعلام کرد؛

جزئیات عفو رهبر انقلاب به مناسبت عید سعید فطر؛ تغییر مجازات ۱۲۰ اعدامی

جزئیات عفو رهبر انقلاب به مناسبت عید سعید فطر؛ تغییر مجازات ۱۲۰ اعدامی
معاون قضایی قوه قضاییه در اعلام جزییات عفو مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر خبر داد که ۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن‌ها اعدام بود که با تخفیف و تبدیل مجازات آنان به حبس تغییر کرده است.

به گزارش نجوا خبر، حجت الاسلام رحیمی معاون قضائی قوه قضائیه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت عید سعید فطر بیان کرد: در این مرحله یک هزارو ۷۶۰ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تأیید و ارسال ریاست قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود از مجموع یک هزارو ۷۶۰ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله ۴۰۴ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و یک هزارو ۳۵۶ نفر باقیمانده مشمول تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

معاون قضائی قوه قضائیه ادامه داد: از مجموع یک هزارو ۷۰۶ نفر مشمول اصل یک هزارو ۳۳۲ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۳۵۵ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۷۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضائی نیروهای مسلح بود.

وی گفت: ۱۲۰ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف و تبدیل مجازات آنان به حبس تغییر کرده است و ۲۰ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشورهای مختلف بوده‌اند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/57218

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.