رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت

رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین رونمایی از احداث میدانگاه سعدی و رونمایی از بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پاسداشت و نکوداشت هویت و فرهنگ جامعه انجام شده است.

به گزارش نجواخبر، حسین نظری روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از مجسمه برنزی سعدی به خبرنگاران اظهارداشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره و نشانه‌های مشاهیر و انسان‌های بزرگ نه تنها پاسداشت فرهنگ جامعه بلکه آینده‌نگری است که امید و ایجاد الگوهای دارای کمال را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: سعدی یکی از مشاهیر دنیا است و افتخار می‌کنیم که این شخصیت بزرگ ایرانی است.

همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اضافه شدن ۲ مجسمه نظامی و آرش کمانگیر به شهر تهران خبر داد و گفت: مجسمه نظامی گنجوی در میدان ونک جای خواهد گرفت.

رضا صیادی افزود: در ورودی خیابان سعدی یکی از نقاط از دست رفته شهری وجود داشت که به محلی متروک تبدیل شده بود که باتوجه به رویکرد سازمان زیباسازی برای اجرای طرح‌هایی که دسترسی‌های شهروندان را تسهیل کند، این میدانگاه و مجسمه سعدی با هدف پاسداشت از شخصیت برجسته این شاعر بزرگ احداث و رونمایی شد.

وی تاکید کرد: در این میدانگاه یکی از آثار حجمی که بزرگترین مجسمه برنزی پایتخت محسوب می‌شود در حقیقت یک نشان جدید است که به تهران اضافه شد. امیدواریم با کمک و حمایت شهرداری تهران بتوانیم اجرای این طرح‌ها را ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره بازسازی میدان حسن آباد نیز گفت: دیواره‌سازی این میدان با سازمان زیباسازی بود که کار خود را به اتمام رساندیم اما اختلافی با مالک وجود دارد که شهرداری منطقه ۱۱ مشغول کار است تا این اختلاف برطرف شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87371

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب