یادداشت؛

روابط عمومی و مسئله سلامت

روابط عمومی و مسئله سلامت
کار کردن در انظار عمومی، شبانه‌روزی بودن فعالیت‌ها و قابل رصد بودن آن، ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان و فکر کردن و تصمیم گرفتن در شرایط فشار، ازجمله علل انتخاب روابط عمومی به‌عنوان یک شغل استرس‌زا است.

رابطه سلامت به مثابه مقوله‌ای پیچیده و چند بعدی با روابط عمومی از دو سو معنا پیدا می‌کند.

حرفه روابط عمومی در همه جهان یکی از مشاغل پرفشار و پراسترس محسوب می‌شود که اهمیت توجه به سلامت شغلی اعضای خانواده این صنف را دوچندان می‌کند؛ به طور مثال، شبکه شغلی آنلاین آمریکا، روابط عمومی‌ها را در کنار مشاغلی چون نظامی، آتش‌نشانی، خلبانی، پلیس و خبرنگاری جزو ۱۰ شغل سخت و پراسترس قرار داده که این خود نشان از دشواری این حرفه دارد.

کار کردن در انظار عمومی، شبانه‌روزی بودن فعالیت‌ها و قابل رصد بودن آن، ارتباط مستقیم با ذی‌نفعان و فکر کردن و تصمیم گرفتن در شرایط فشار، ازجمله علل انتخاب روابط عمومی به‌عنوان یک شغل استرس‌زا است.

برگزاری جلسات متعدد و متنوع در تقویم پرمناسبت ایران از یک سو و تأمین نیازهای مخاطب متنوع ایرانی از سوی دیگر موجب می‌شود تا در طول کار جزئیات زیادی در محتوا و فرم فنی فعالیت‌ها رعایت شود. همچنین به‌کارگیری مدیریت زمان و نداشتن حد و مرزی برای وظایف این واحد نیازمند تمرکز و ریسک‌پذیری بالاست که ویژگی‌های خاص شخصیتی و حرفه‌ای لازم دارد.

اما فعالیت روابط عمومی در نهادهای بهداشتی و درمانی نیز بسیار حساس‌تر و پیچیده‌تر است. نمونه ویژه آن در عصر پاندمی کرونا قابل رصد است. در این دوره که با حجم گسترده‌ای از اطلاعات غلط و شبه علم مواجه بودیم، تطبیق محتوای رسانه‌ای و آموزشی با پروتکل‌های بهداشتی و منابع تأیید شده کار را برای فعالان این عرصه مشکل کرده بود و خدا را شاکرم که در کنار همکاران فهیم روابط عمومی شرکت شهر سالم توانستیم بدون مشکل از این برهه عبور کنیم.

در این دوره با هدایت‌ها و حمایت‌های بی بدیل جناب آقای دکتر امیر نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم انتشار درست و کامل فعالیت‌های شبانه‌روزی پرسنل شرکت و ایثارگری‌ها و زحمات کادر درمان در اولویت برنامه‌های روابط عمومی قرار داشت.

ارائه اطلاعات درست و آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری در همکاری مستقیم با پزشکان متخصص و کارشناسان بهداشت بخش دیگر دستور کار آن ایام بود.

در پایان لازم می‌دانم بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه روز ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکارانم تبریک بگویم. امید آن دارم که با تبلور زحمات و حساسیت‌های این بخش اهمیت این حوزه در ساختارهای اداری و حاکمیتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علی قاسمی‌جهان، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت شهر سالم

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87750

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب