یادداشتی به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات؛

نقشِ «روابط عمومی» در سازمان‌ها و نهادها/ مدیران متخصص لازم است

نقشِ «روابط عمومی» در سازمان‌ها و نهادها/ مدیران متخصص لازم است
یک کارشناس یا مدیر روابط عمومی باید از زیرو بم‌های علم ارتباطات آگاهی تام داشته باشد در غیر این صورت کار پیش نمی‌رود.

مفهوم روابط عمومی در دنیای امروز دچار تحول شده است. اگر یک سازمان یا نهاد یا یک کارخانه صنعتی، بخش روابط عمومی قوی نداشته باشد، هرچقدر در رسیدن به اهداف موفق و در کار سازمانی خود بهره‌ور باشد، نمی‌تواند این توانمندی‌ها را به جامعه ارائه دهد یا در اصطلاح تخصصی «پرزنت» کند. بنابراین یک سازمان برای رشد و بالندگی، بایستی کارآمدترین و توانمندترین مدیران را در بخش روابط عمومی به کار گمارد و از این تخصص بیشترین استفاده را در تعامل با جامعه و گروه‌های هدف ببرد.

امروز تنها متخصصان رسانه و ارتباطات هستند که می‌توانند به عنوان مدیران و کارشناسان روابط عمومی ایفای نقش کنند. یک کارشناس یا مدیر روابط عمومی باید از زیرو بم‌های علم ارتباطات آگاهی تام داشته باشد در غیر این صورت کار پیش نمی‌رود.

روابط عمومی بازوی تقویت مدیریت، مدیرعامل و مسئول است و یک روابط عمومی قوی همواره تلاش خود را می‌کند تا سازمان و همچنین مسئولان و همکاران خود را در سازمان به موفقیت برساند و موفقیت‌های سازمان متبوع خودش را پررنگ کند. روابط عمومی می‌تواند و باید در تقویت ارتباطات درون ‌سازمانی و برون سازمانی بکوشد و نقش پررنگی در سازماندهی درونی یک نهاد و مؤسسه دارد و می‌تواند عاملِ ارتقای خود و سازمانی که در آن کار می‌کند بشود.

روابط عمومی همچنین در حوزه برون سازمانی نقش پررنگی دارد و می‌تواند با رصد اخبار و اتفاقات بیرونی که به او و سازمانش مرتبط است با اصلاح اشکالات باعث از بین رفتن نقطه ضعف‌ها و عیب‌های سازمان خود می‌شود. امروز روابط عمومی پل ارتباطی مردم و رسانه‌ها با سازمان‌ها هستند و یک روابط عمومی قوی با ارتباطات خوب با رسانه‌ها می‌تواند موفقیت مدیران و سازمان خود را به خوبی برای مردم نشان بدهد و منعکس بکند و این روابط عمومی است که می‌تواند موفقیت‌های یک سازمان را به خوبی نشان بدهد و اگر روابط عمومی قوی نباشد قطعا موفقیت‌های یک سازمان به خوبی دیده نخواهد شد. مدیر روابط عمومی و کارکنان آن در یک مجموعه نقش پررنگی در توسعه هر مجموعه‌ای دارد و اگر مدیریت یک مجموعه به روابط عمومی خود بها بدهد و به آن توجه کند قطعا می‌تواند در برون رفت از مشکلات مختلف موفق باشد.

در پایان، بیست و هفتم اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط عمومی را نه تنها به مدیران بلکه به همه کارکنان روابط عمومی و فعالان این حوزه تبریک می‌گوییم و امیدواریم با وجود تمام سختی‌ها و موانع، در رسیدن به اهداف متعالی خود موفق باشند.

مرتضی بلوکی- کارشناس رسانه

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87751

نوشته‌های مشابه

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.