برنامه هفتم توسعه بالاخره رونمایی شد/ زمان ارائه به مجلس نامعلوم

برنامه هفتم توسعه بالاخره رونمایی شد/ زمان ارائه به مجلس نامعلوم
سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و نخبگان کشور رونمایی شد. تهیه و ارائه این برنامه با تاخیری طولانی همراه بوده است.

به گزارش نجواخبر، همایش معرفی سند برنامه پنج‌ساله هفتم کشور با سخنرانی محمد مخبر - معاون اول رئیس‌جمهور - صبح امروز (شنبه 30 اردیبشهت) آغاز شد.

در این جلسه هم‌اندیشی، معاونین و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه، اعضای هیئت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب‌نظران دستگاه‌های اجرایی در قالب ۱۶ میزگرد به بررسی و تبیین ویژگی‌های این برنامه پرداخته می‌شود.

پیش‌تر در جریان بررسی لایحه بودجه 1402، محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس - گفته بود دولت قرار است برنامه هفتم توسعه را تا پایان دی 1401 به مجلس ارائه دهد. با وجود اینکه ارائه برنامه هفتم تا همان زمان هم با تأخیری یک ساله همراه شده بود، اما باز هم آن وعده محقق نشد و در ادامه دولت چندین‌بار تاکید کرد که تا پیش از پایان سال 1401 این برنامه تدوین خواهد شد که مجددا خلف وعده شد و با پایان یافتن سال، برنامه‌ای برای توسعه پنج‌ساله ارائه نشد. در نهایت، بر اساس بند (و) تبصره 19، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حداکثر شش‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تمدید شد و نمایندگان مجلس نیز برخلاف اظهارات قبلی‌شان لایحه بودجه 1402 را بدون در نظر گرفتن برنامه هفتم بررسی و تصویب کردند.

حالا بعد از چند نوبت تأخیر، بالاخره برنامه هفتم توسعه رونمایی شده است، اما تا این لحظه جزئیاتی از آن منتشر نشده و زمان دقیق ارائه آن به مجلس و بررسی آن در قوه مقننه مشخص نیست.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87776

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب