سازوکار جذب نیروی انسانی برای وزارت بازرگانی

سازوکار جذب نیروی انسانی برای وزارت بازرگانی
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: وزارت بازرگانی بدون ایجاد تشکیلات جدید نیروی انسانی و ساختاری تشکیل می‌شود و قرار نیست بار مالی اضافی برای دولت داشته باشد.

به گزارش نجواخبر، میثم لطیفی در گفت‌وگویی در مورد سازوکار جذب نیروی انسانی برای وزارت بازرگانی اظهار داشت: در ماده واحده این لایحه اشاره شده است که این وزارتخانه بدون ایجاد تشکیلات جدید نیروی انسانی و ساختاری تشکیل شود.

معاون رئیس‌جمهور، بیان داشت: جذب نیرو برای فعالیت در وزارت بازرگانی با استفاده از ظرفیت متخصصان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها صورت بگیرد زیرا قرار نیست تشکیل این وزارتخانه بار مالی اضافی برای دولت ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار بهمن ماه سال گذشته با قید دو فوریت با امضای رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که هدف آن ساماندهی بازار و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها است.

در ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود به منظور تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری برنامه ریزی نظارت و ساماندهی امور مرتبط با حوزه بازرگانی و تنظیم بازار نسبت به ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار که در این قانون به اختصار "سازمان" نامیده می‌شود، زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور و با استفاده از امکانات نیروی انسانی ساختار و تشکیلات موجود در دستگاه های اجرایی و بر اساس اساسنامه‌ای که تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام کند.

بر اساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و شرکت بازرگانی دولتی ایران به همراه تمامی امکانات تعهدات، وظایف و مأموریت‌ها ساختار و نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول آنها و تمامی وظایف و مسئولیت های حوزه بازرسی، بازار به ترتیب از وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی منتزع و به سازمان ملحق می‌شوند.

بررسی تقاضای دو فوریت لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۷ فروردین مجلس مطرح شد اما نمایندگان با دو فوریت این لایحه مخالفت کردند و قرار است این لایحه روز دوشنبه (اول خردادماه) با حضور نمایندگان وزارت صمت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/87788

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب