پاسخ حسینی به یک شائبه/ ویژگی‌های نمایندگان مجلس آینده از قول معاون رئیس جمهور

پاسخ حسینی به یک شائبه/ ویژگی‌های نمایندگان مجلس آینده از قول معاون رئیس جمهور
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن ارائه توضیح در مورد اظهارنظرش درباره ویژگی نمایندگان مجلس آینده گفت: ان‌شاالله این اظهارنظرها بتواند کمک کند شور انتخاباتی بیشتر شود، حضرت آقا این بار بسیار زودتر از دوره‌های قبل این مسائل را مطرح کردند زیرا مشارکت مردم اهمیت فراوانی دارد و بعد هم رقابت سالم به برگزاری هرچه بهتر انتخابات کمک می‌کند.

به گزارش نجواخبر،سید محمد حسینی درباره این‌که اظهارنظرش که گفته بود «مایل هستیم کسانی انتخاب شوند که وفادار به نظام بوده و ولایی و انقلابی باشند تا با همکاری با دولت، کارهای بزرگی در کشور انجام شود» موجب ایجاد شائبه و واکنش بین فعالان سیاسی شده است، گفت: بنده تاکید کردم که آقای رئیس‌جمهور و دولت روی فرد خاص یا جریانی نظر ندارند، اما طبیعی است هر فردی تمایل دارد مجلس یک مجلس کارآمد و فعال باشد و بتواند در پیشبرد امور کشور نقش‌آفرین باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من به بعضی از ویژگی‌ها اشاره کردم در حالی که موارد متعدد است و باید مفصل درباره هرکدام‌شان بحث کرد؛ یک سؤالی شد و ما هم به طور گذری اشاره کردیم، فردی باشد که وفادار به نظام باشد، اگر کسی به نظام اسلامی و کشور خودش وفادار نباشد، این شخص چگونه به مجلس می‌خواهد بیاید؟ یا گفتیم انقلابی باشد، یعنی چه؟ این چیزی است که همه روی آن وفاق دارند و چیزی نیست که خلافش باشد. بالاخره کسی که در نظام اسلامی کار می‌کند، باید اعتقاد به ولایت فقیه و التزام به اسلام داشته باشد. در قانون اساسی این ویژگی‌ها گفته شده و اگر شخصی این باور را نداشته باشد، چگونه می‌خواهد در چارچوب این نظام خدمت کند؟ این‌ها چیزهای بسیار بدیهی و ابتدایی است، همانطور که گفتم می‌توان به موارد بیشتری اشاره کرد که باید باشد.

وی ادامه داد: به طور مثال نمایندگان باید در تعارض منافع، منافع ملی را بر مصالح شخصی، منفعت گروهی و حزبی ترجیح دهند و این بسیار مهم است. یا آدماهایی بیایند که آشنایی و تخصص داشته باشند و در یک جایی بتوانند مفید باشند. این‌ها بسیار طبیعی است. حضرت امام همواره این معیارها را در انتخابات مطرح می‌کردند، مقام معظم رهبری هم گفتند. این‌ها معیارهای عمومی است که از باب یادآوری است و خود مردم متوجه هستند که باید باید دقت کنند و اگر دقت نشود بعد افرادی در این موقعیت قرار می‌گیرند که ممکن است نتوانند وظیفه خودشان را انجام دهند و به ضرر کشور است.

حسینی با بیان این‌که ان‌شاالله این اظهارنظرها بتواند کمک کند شور انتخاباتی بیشتر شود، عنوان کرد: حضرت آقا این بار بسیار زودتر از دوره‌های قبل این مسائل را مطرح کردند زیرا مشارکت مردم اهمیت فراوانی دارد و بعد هم رقابت سالم به برگزاری هرچه بهتر انتخابات کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که مطرح می‌شود مجلس کنونی بیشتر وکیل‌الدوله است تا وکیل مردم، نظر شما به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور چیست، اظهار داشت: این همه تذکراتی که نمایندگان هر روز می‌دهند، تذکر کتبی، تذکرهای ۳دقیقه‌ای، ۲دقیقه‌ای و یک دقیقه‌ای و یا در نطق‌های‌شان سؤالاتی که تاکنون از وزرا کردند و قانع نشدند، چیست؟ در این مدت استیضاح یک وزیر را داشتیم.

حسینی ادامه داد: بله، حمایت هم کردند یک همدلی و همگرایی وجود دارد اما جنبه نظارتی خودشان را هم رعایت می‌کنند آن‌طور نیست که بگوییم بحثی نمی‌کنند حتی گاهی اوقات انتقاد داریم که چرا یک جاهایی به سمت تخریب می‌روند.

وی یادآور شد: گاهی اوقات حرف‌ها و نکاتی گفته می‌شود که البته محدود است اما یک شبهاتی در جامعه ایجاد می‌کند مثل این اظهار کردند احتمالا می‌خواهند یک محصولاتی وارد کنند که ممکن است آلوده باشد و همین وقتی از زبان مسئول گفته می‌شود یک نگرانی در جامعه ایجاد می‌کند بحث ما این است در این زمینه‌ها دقت بیشتری شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: درست است که نمایندگان در اظهارنظر آزاد هستند اما وقتی یک مرتبه یک عدد و رقمی گفته می‌شود به طور مثال یک نماینده گفته ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مسئولین کشور فرزندان‌شان در خارج از کشور هستند این‌ها چه کسانی هستند؟ بر اساس چه مستندی این‌ها گفته شده است؟ کجا چنین آماری مشخص شده است؟ نماینده بسیار با افراد عادی متفاوت است. افراد عادی هم باید مراقب باشند اما نمایندگان قطعا باید در این زمینه بیشتر دقت کنند که غالب نمایندگان چنین دقتی دارند، مصالح کشور را در نظر می‌گیرند و گاهی اوقات ممکن است یک نماینده‌ای حرفی بزند ما آن را به هیچ وجه حساب کل مجلس و نمایندگان نمی‌گذاریم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/119287

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.