دستور معاون اول رئیس جمهور/ نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها افزایش می‌یابد؟

دستور معاون اول رئیس جمهور/ نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه‌ها افزایش می‌یابد؟
با دستور معاون اول رییس جمهور «دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها» با رویکرد حفظ قابلیت پیش‌بینی پذیری و حمایت از صنایع بورسی مورد بازنگری قرار می‌گیرد .

به گزارش نجواخبر، در هفته‌های گذشته بازار سرمایه کشورمان تحت تأثیر مسائل خارجی و تنش‌های منطقه‌‍ای دچار نوساناتی شده‌ که نه تنها مردم، بلکه فعالان اقتصادی را نیز نگران کرده است .
از اصلی‌ترین دلایل تغییر جهت حرکت برخی از فعالان اقتصادی کشور در جابه‌جایی سرمایه خود بین بازارهای مالی مختلف انتظارات برآوردی ایشان است . در این راستا تصمیمات و سیاست‌گذاری تیم اقتصادی دولت می‌تواند چشم‌انداز صحیح و دقیق‌تری پیش روی فعالان اقتصادی و صنعتگران کشور قرار دهد. و بدین طریق علاوه بر افزایش امید و انگیزه به مشارکت بیشتر در فعالیت های اقتصادی مولد و اصیل، قابلیت پیش‌بینی پذیری نیز در بازار سرمایه خدشه دار نشود.
به همین منظور، با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تأیید معاون اول رئیس‌جمهور، دولت تصمیم بر بازنگری بندهایی از «دستورالعمل جدید نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های نفتی پالایشگاه‌ها» که اخیرا تهیه و ابلاغ گردیده بود گرفت.
همچنین دولت در تلاش است که برای تسویه بدهی خود به صنایع بخصوص با اولویت صنایع بورسی، فرایند، سازوکار و زمان‌بندی مشخصی را تهیه کند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/244148

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.