عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با «نجواخبر»:

از مافیا تا دستگیری‌ها/ چگونه باید با فساد اقتصادی مقابله کرد؟

از مافیا تا دستگیری‌ها/ چگونه باید با فساد اقتصادی مقابله کرد؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود دستهای پشت پرده در اقتصاد گفت: مافیا اقتصاد را به بحران می‌کشد و بدون آنکه به کسی پاسخ‌گو باشد، سودهای کلانی به جیب می‌زن

الهویردی دهقانی سانیچ (نماینده ورزقان در مجلس) در گفت‌وگو با خبرنگار نجواخبر، از وجود دستهای پشت پرده در بحران‌های اقتصادی خبر داد و گفت: مافیا همه جا هستند، اما ردی از آنها وجود ندارد و معلوم نیست چه کسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مافیا افرادی هستند که به صورت نامحسوس تأثیر گذاری مستقیم بر بسیاری از بخشها دارند گفت: با وجود آنکه بارها از چنین افرادی سخن به میان می‌آید، اما رد آنها به هیچ عنوان دیده نمی‌شود و دست کسی هم به آنها نمی‌رسد.

وی در پاسخ به اینکه راهکار مقابله با مافیا چیست گفت: اگر تصمیمات در اداره امور منطقی، عقلانی و بر اساس منافع ملی باشد، مافیا بخودی خود حذف می‌شود.

دهقانی با اعلام اینکه مافیا را نمی‌توان پیدا کرد گفت: سؤال اینجاست که اگر قرار بر شناسایی مافیاست، چه کسی باید این افراد را پیدا کند؟ در حالی که نیازی به جست‌وجو کردن نیست، هر جا که فسادی رخ می‌دهد، حقی از بیت المال ضایع می‌شود و افرادی خاصی منافع کلانی بدست می‌آورند، همانجا باید دنبال مافیا بود و آنها را شناسایی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر تصمیمات منطقی، آگاهانه و مطابق منافع ملی باشد و غیراز این خروجی دیگری نباشد، این رویکرد به خودی خود مافیا را حذف می‌کند گفت: کافی است به تبعات تصمیماتی که گرفته می‌شود توجه کنیم تا متوجه شویم تا چه اندازه منافع شخصی بر منافع ملی حاکم است.

دهقانی با اشاره به دستگیریهایی که صورت گرفته گفت: وقتی مدیرانی در هر سه قوه دستگیر می‌شوند که در همه رده های مدیریتی فعال بوده‌اند و توانسته‌اند منافع شخصی را بر منافع ملی برتری دهند، یعنی مافیا در همه رده‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه مگر وجود این افراد مصداق فساد نیست گفت: هرچند از آنها به عنوان فساد یاد می‌شود، اما هنگامی که بدرستی نگاه میکنیم، متوجه می‌شویم یک نفر نیستند، بلکه در قالب یک گروه معرفی می‌شوند و هنگامی که یک نفر دستگیر می‌شود، اسامی افراد دیگری به میان می‌آید که هر کدام بخشی از فساد را مدیریت کرده‌اند و همین مصداق مافیاست، افرادی که در بخشهای دولتی و خصوصی دست در یک کاسه دارند.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/12897

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب