یک همایش و انتظار کارگران؛

پای میلیاردها تومان پول در میان است!

پای میلیاردها تومان پول در میان است!
در همایش چهاردهم آذر طرح ساماندهی، انتقادات شدیدی از باقی ماندن پیمانکاران در نهادهای دولتی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار نجواخبر، روز گذشته (چهاردهم آذر) همایش طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با حضور حدود پانصد نفر از کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور، رامین اناری (نماینده کارگران)، علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) و فداحسین مالکی (عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورا) برگزار شد.

در این همایش که به همت پویش طرح ساماندهی برگزار شد، کارگران و جامعه‌ی هدف، دغدغه‌های خود بابت تأخیر در تصویب طرح ساماندهی را مطرح کردند؛ طرحی که دو سال انتظار برای تصویب آن، پیمانکاران را نسبت به باقی ماندن در نهادهای دولتی، عمومی و نیمه‌دولتی نسبتاً امیدوار کرده است.

طرح ساماندهی قرار بود ششم آذر بعد از تعطیلات کوتاه مجلس به صحن بیاید و مصوب شود اما خبری نشد؛ در همایش دیروز کارگران نسبت به این موضوع انتقاد کردند و گفتند: بیت‌المال مملکت فقط به خاطر رانت و روابط برخی، به جیب پیمانکاران می‌رود و کارگران زحمتکش محروم مانده‌اند.

رامین اناری در این رابطه با تاکید بر اینکه «یک میلی‌متر از مواضع خود عقب نمی‌نشینیم» از دو سال دوندگی در راهروهای مجلس گفت و افزود: دیگرانی هم هستند که در راهروهای مجلس دوندگی می‌کنند و علیه طرح لابی می‌کنند آخر پای میلیاردها تومان پول در میان است که به جیب پیمانکاران و واسطه‌ها سرازیر می‌شود.

علی خدایی گفت: برخی نمایندگان یک رأی در دست و یک رأی در جیب دارند؛ منظور خدایی این بود که نمایندگان صادق نیستند و گاهی طرف پیمانکاران را می‌گیرند؛ او افزود: ما تا زمان تصویب طرح ساکت نمی‌نشینیم و هرگز کوتاه نمی‌آییم.

این مطالبه‌گری پرقدرت، فداحسین مالکی را مجاب کرد که بگوید «همین امروز، آمدن طرح ساماندهی به صحن را از هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌کنم و کنار کارگران هستم».

حالا باید منتظر ماند و دید آیا این وعده و سایر وعده‌های نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نتیجه می‌رسد یا باز کار به تعویق میافتد؛ آیا قبل از پایان آدر طرح ساماندهی به تصویب می‌رسد؟

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14155

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.