رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با نجواخبر:

تولید داخلی کشنده‌ها رو به افزایش است/ از «شایان دیزل» حمایت می‌کنیم

تولید داخلی کشنده‌ها رو به افزایش است/ از «شایان دیزل» حمایت می‌کنیم
محمدجواد عسگری گفت: پیش بینی ما این است که شایان دیزل می‌تواند کشنده های خود را به دیگر کشورها نیز صادر کند. البته شایان دیزل باید ابتدا نیاز داخل را تأمین کند و در صورتی که اضافه تولید داشت، فضا را برای صادرات آن هموار و هماهنگ کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه در بحث حمل‌ونقل جاده‌ای مشکل داریم که بخش مهم آن به کشنده‌ها مربوط می‌شود؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: تلاش می‌کنیم کشنده‌هایی که رانندگان از خارج از کشور خریده و اکنون در خارج از کشور قرار دارد یا در گمرک‌ها مانده و ترخیص نمی‌شود هر چه سریعتر ترخیص شود و به دست رانندگان برسد.

محمدجواد عسگری با ابراز تأسف از اینکه سالهاست کشنده‌ها آماده تحویل است اما بدست رانندگان نمی‌رسد گفت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و تولیدات داخلی کشنده‌ها رو به افزایش است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه فضا در حوزه حمل‌ونقل رو به بهبود است گفت: از سوی دیگر تولیدات محصولات کشاورزی بهبود یافته و به سمت صادرات آنها می‌رویم، به همین دلیل باید ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای را هم بازسازی و هم نوسازی کنیم.

نماینده داراب در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حرکت خوبی در استان فارس در زمینه تولید کشنده انجام شده گفت: شرکت شایان دیزل به خوبی تولیدات خود را به روز انجام می‌دهد و روزانه ۱۲ دستگاه کشنده تولید می‌کند.

وی با اشاره به بازدیدی که از کارخانه شایان دیزل داشت گفت: در این بازدید به مدیران شایان دیزل پیشنهاد داده‌ایم که به صورت سه شیفت کار کنند تا تولید را به ۱۸ دستگاه برسانند و حتی تا ۲۰ دستگاه افزایش دهند.

عسگری با تاکید بر اینکه اکنون با تمام توان به شایان دیزل کمک می‌کنیم تا در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید یک ظرفیت جدید ایجاد شود گفت: سعی می‌کنیم با حمایت های گسترده، شایان دیزل به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری در زمینه کشنده‌ها تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه شایان دیزل در استان فارس حرکت خوبی انجام داده و می‌خواهیم حرکت تولید کشنده‌ها در سطح کشور به صورت گسترده اتفاق بیفتد گفت: می‌خواهیم با حمایت از شرکت توانمند شایان دیزل، تولید کشنده‌هایی با کیفیت اتفاق بیفتد تا متقاضیان خرید کشنده با خیال راحت و اطمینان از کشنده های که می‌خرند، به حمل‌ونقل بپردازند.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین چالش بنگاه‌های اقتصادی، تأمین نقدینگی است گفت: شایان دیزل نیز به عنوان یک شرکت تولیدی بزرگ، به نقدینگی و سرمایه در گردش نیاز دارد که در این زمینه با بانکها جلسات و مذاکراتی انجام دادیم، همچنین با تمامی مدیران عامل بانکها مکاتبه کرده‌ و جلسه گذاشته ایم، یک جلسه نهایی نیز ظرف یکی دو هفته آینده می‌گذاریم که بانکها را مکلف کنیم از نظر پشتیبانی مالی به یاری شایان دیزل بیایند.

عسگری از مکاتبه و رایزنی با صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: از صندوق توسعه ملی نیز خواستیم به شایان دیزل کمک کند تا این شرکت بتواند در سطح کشور فضای تولید و اشتغالزایی قابل توجهی را رقم بزند.

وی از کیفیت بالای تولیدات شایان دیزل خبرداد و گفت: پیش بینی ما این است که شایان دیزل می‌تواند کشنده های خود را به دیگر کشورها نیز صادر کند. البته شایان دیزل باید ابتدا نیاز داخل را تأمین کند و در صورتی که اضافه تولید داشت، فضا را برای صادرات آن هموار و هماهنگ کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه بررسی‌هایی که از عملکرد شایان دیزل مشاهده کردیم، نشان می‌دهد که مدیریت شایان دیزل کننده کار و توانمند در زمینه تولید است گفت: واحدی که هم تولید کننده و هم از توان لازم برخوردار باشد، با تمام قدرت از او حمایت می‌کنیم و امکانات کشور را برای بهبود کیفیت و تولید آن بسیج می‌کنیم.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14192

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب