یک پیشکسوت در گفتگو با نجواخبر:

کی‌روش امتحان خود را پس داد/ تیم ملی نیازمند تغییرات اساسی‌ست

کی‌روش امتحان خود را پس داد/ تیم ملی نیازمند تغییرات اساسی‌ست
اصغر شرفی پیشکسوت فوتبال می گوید: کارلوس کی روش در جام جهانی با ترس خودش را نشان داد.

به گزارش خبرنگار نجوا خبر، اصغر شرفی پیشکسوت فوتبال می‌گوید کارلوس کی روش در جام جهانی دوباره با ترس خودش را نشان داد و مسئولان فدراسیون برای آینده فوتبال باید به سراغ گزینه‌های دیگری بروند.

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر را چطور بررسی می‌کنید؟

متأسفانه تیم ملی کشورمان که بازیکنان خوبی هم داشت ضعیف عمل کرد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. ما در دو بازی حساس نتیجه را به حریفان واگذار کردیم. خوردن شش گل برابر انگلیس و یک گل برابر آمریکا باعث شد تا نتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. اگر چه ولز را هم بردیم اما همه می‌دانیم که ولز از ما ضعیف‌تر بود و هرگز شرایط گذشته را نداشت.

به نظر شما چرا تیم ملی طی دو بازی شکست خورد؟

وقتی یک تیم شکست می‌خورد همه مقصر هستند. البته سهم کادر فنی از همه بیشتر است زیرا آنها نفرات را برای بازی تعیین می‌کنند و مسائل فنی را به بازیکنان گوشزد می‌کنند. کادر فنی ما ترسیده بود و همین ترس باعث باخت ما برابر انگلیس و آمریکا شد در حالی که می‌توانستیم در دیدار برابر آمریکا با یک تساوی به مرحله بعد صعود کنیم کارلوس کی روش باز هم ضعیف عمل کرد، محتاط بود و همین مسئله باعث حذف تیم ملی ایران شد.

برای جام ملت‌های آسیا پیشنهاد شما به فدراسیون فوتبال چیست؟

مسئولان فدراسیون فوتبال باید تغییرات زیادی را صورت دهند. کی روش امتحان خود را پس داد. او نتوانست موفق شود. همانطور که در مصر و کلمبیا عملکرد ضعیفی داشت حالا وقت آن رسیده که تغییرات اساسی در فوتبال ما صورت بگیرد و فدراسیون باید از همین حالا به فکر آینده باشد تا تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا موفق باشد.

انتخاب شما مربی داخلی است یا خارجی؟

سالهاست که در این مورد اتفاق نظری وجود ندارد. عده‌ای موافق داخلی و عده‌ای موافق خارجی هستند. اما اگر می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم. فدراسیون فوتبال روزهای حساسی را در پیش خواهد داشت. مربی داخلی هم می‌تواند موفق باشد زیرا با فوتبال ما آشناست و بازیکنان را به خوبی می‌شناسد اما اگر می‌خواهیم برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم باید به یک مربی خارجی خوب اعتماد کنیم و به او فرصت دهیم تا بتواند فوتبال ما را از این شرایط سخت نجات دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14341

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب