در گفتگو با نجواخبر مطرح شد؛

«شهید سلیمانی» الگویی فراجناحی/ او با خدا معامله کرد

«شهید سلیمانی» الگویی فراجناحی/ او با خدا معامله کرد
نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی از سردار شهید سلیمانی به عنوان الگویی ایرانی یاد کرد و گفت: سلیمانی اکنون به الگویی جهانی تبدیل شده و نمی‌توان او را به ایران محدود کرد.

حبیب الله دهمرده با تاکید بر اینکه در مورد سردار سلیمانی هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم؛ به خبرنگار نجواخبر گفت: سلیمانی به معنای واقعی کلمه برای تمام مسلمانان و آزادیخواهان، الگو بود و اکنون افتخاری برای ایران و تمامی جهانیانی است که همفکر او هستند.

وی با تاکید بر اینکه سلیمانی الگویی برای مردم ایران و نمادی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: باید روی ابعاد مختلف شخصیت برجسته سردار سلیمانی کار کنیم و نکات برجسته شخصیت او را در تمامی بخش‌های کشور پیاده کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاریهایی که با سلیمانی داشت گفت: به خودم افتخار می‌کنم که با سردار سلیمانی در دوره‌های گوناگون همکاری داشتم.

وی با اعلام اینکه سال‌هاست سردار سلیمانی را می‌شناسم و از نزدیک با او در ارتباط بودم گفت: هنگامی که تاکید می‌کنم باید به سلیمانی افتخار کنیم، دلایل بسیاری می‌توانم برای این تاکید بشمارم و مستدل سخن بگویم.

دهمرده با اشاره به اولین مراسم بزرگداشت سرداران شهید جنوب شرق کشور گفت: سردار سلیمانی در این مراسم حضور داشت و بارها در خصوص کشور، انقلاب، چالش‌ها و راهکارها با ایشان صحبت کردم.

وی با یادآوری دوران استانداری‌اش در استان کرمان گفت: در آن دوران نیز ارتباط نزدیکی با سردارسلیمانی داشتیم و بارها در خصوص مسائل استان و کشور با ایشان رایزنی و مذاکره کردم، بنابراین اگر بر شخصیت و جایگاه سلیمانی تاکید می‌کنم، به دلیل ارتباط و هم صحبتی‌هایی است که بارها با سلیمانی داشتم.

نماینده زابل گفت: سلیمانی الگویی برای تمام آزادی‌خواهان بشریت است. او تفکری داشت که نشان می‌داد مختص به ایران نیست بلکه نگاهی انسانی و جهانی دارد و می‌تواند رهبری جهانی باشد.

وی با اعلام اینکه سلیمانی را نباید فقط از زاویه نظامی نگاه کنیم گفت: اگرچه سلیمانی در تمامی عرصه‌های نظامی صاحب نظر و تأثیرگذار بود، اما باید سلیمانی را از زوایای انسانی و مردمی هم نگاه کنیم. او همواره به فکر مردم و رفع مشکلات مردم بود و چالش‌های کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را درک می‌کرد و به اشکال مختلف سعی در رفع مشکلات این حوزه‌ها داشت.

دهمرده با تاکید بر اینکه وقتی سخن از الگو بودن سلیمانی مطرح می‌شود، یک الگوی فرابخشی و فراجناحی مطرح است گفت: سلیمانی به طیف خاصی تعلق نداشت و هر کس در هر گروهی حضور دارد، نسبت به سلیمانی ابراز ارادت می‌کند و این رویه‌ای است که باید در عرصه سیاست و مملکت داری دنبال شود.

وی در ادامه گفت: اگرچه بسیاری از موفقیت‌های نظامی ایران به نام سلیمانی نوشته می‌شود اما سلیمانی فردی بود که با خدا معامله کرد، اخلاص عمل داشت، حساب و کتابش را با خدا روشن کرد و خداوند هم در حق او لطف و مرحمت داشت که نگذاشت پایان عمرش مانند مردم عادی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات از سلیمانی به عنوان مالک اشتر نظام یاد کرد و گفت: سلیمانی در همه زمینه‌ها صاحب‌نظر بود و مهم اینکه با جدیت حضور می‌یافت.

وی با تاکید بر اینکه آزادی خواهی جامع‌ترین کلمه‌ای است که می‌توان در مورد دیدگاه‌های سلیمانی به کار برد گفت: نگاه آزادیخواهی سلیمانی باعث شده بود که در جهان محبوبیت و مقبولیت داشته باشد به همین دلیل است که در تمام جهان چهره‌ای شناخته شده بود و هست، بنابراین هر کسی که می‌خواهد آزاد زندگی کند و استقلال داشته باشد، سلیمانی برای او الگویی عملی است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14761

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب