پیش بینی قیمت دلار و سکه در آخرین یکشنبه سال ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت دلار و سکه در آخرین یکشنبه سال ۱۴۰۱
در صورتی که نرخ دلار در روز جاری نوسان خاصی را تجربه نکند، دشوار است که سکه بتواند به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش نجواخبر، بررسی بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری نشان می‌دهد که علی رغم افزایش میزان عرضه از سوی نهاد مرکزی بازار ساز، نرخ دلار عقب نشینی قابل توجهی را ثبت نکرد.

عدم نزول دلار در روز افزایش عرضه ارز

تحلیلگران اقتصادی باور دارند عدم نزول دلار در روز افزایش عرضه ارز، نشان می‌دهد که سطح تقاضا نیز در بازار بالاست وکمتر کسی حاضر بود که اسکناس آمریکایی را با قیمت های پایین تر بفروشد.

به این ترتیب، این دسته از تحلیل گران باور دارند که افزایش فعالیت بازارساز سد راه بازیگران افزایشی شده است ولی دشوار است که اسکناس آمریکایی یکبار دیگر به زیر مرز 40 هزار تومان برگردد و برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، نیاز است که حداقل تقاضای احتیاطی از بازار خارج شود.

برخی فعالان باور دارند، تقاضای احتیاطی نیز در ماه های اخیر به دلیل نااطمینانی نسبت به شرایط آینده و دورنمای مبهم برجام، افزایش مشهودی پیدا کرده است و بازار زمانی که با اخبار مثبتی مواجه می‌شود که زمینه تغییر انتظارات را فراهم کند، به طور خود به خودی، با خروج تقاضای احتیاطی مواجه خواهد شد.

فرصت کسب سود دلاری

برخی از فعالان نیز باور دارند که بازارساز تنها قیمت صرافی‌های منتخب را پایین خواهد آورد و این اتفاق فرصت مناسبی را در اختیار کسانی قرار خواهد داد که به دنبال کسب سود از اختلاف قیمت دلار بین بازار آزاد و صرافی‌های منتخب هستند. در این سناریو ممکن است که در بازار نیمه‌تعطیل، صف‌های ارزی در بازار طولانی‌تر شوند.

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی نیز روز انتهایی سال، محل برخورد عرضه بازارساز با تقاضای معامله گران احتیاطی باشد و دشوار است که زور یکی بر دیگری بچربد، همانطور که روز شنبه نیز خبری از غلبه هیچ کدام بر یکدیگر نبود.

به دنبال نوسانات افزایشی بازار طلای جهانی، سایت‌ها و کانال های داخلی در اولین روز هفته جاری اعلام کردند که قیمت سکه امامی مسیر رشد را طی کرد.

قیمت طلا در چند قدمی رکورد تاریخی

قیمت طلا در روز جمعه جهش خیره کننده‌ای را ثبت کرد و تا سطح ۱۹۸۹ دلار بالا رفت، این در حالی است که در اواسط هفته گذشته قیمت اونس طلا بر روی پله های ابتدایی کانال ۱۹۰۰ دلار قرار داشت.

پیش بینی قیمت سکه
با این حال، برخی تحلیل گران باور دارند، سکه دیروز تا حدی واکنش خود به احتمال رشد اونس طلا را بروز داده است و بازار به احتمال زیاد در روز جاری بیشتر تحت تأثیر، نوسانات قیمت دلار خواهد بود.

در صورتی که نرخ دلار در روز جاری نوسان خاصی را تجربه نکند، دشوار است که سکه بتواند امروز به مسیر صعودی خود ادامه دهد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16733

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب