مهدی کوهی در سمپوزیوم فولاد کشور عنوان کرد:

حرکت ذوب‌آهن اصفهان به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست

حرکت ذوب‌آهن اصفهان به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد کشور گفت: ذوب آهن با سرمایه گذاری در پروژه‌های زیست محیطی به سمت تولید فولاد سازگار با محیط زیست در حال حرکت است. در این راستا پروژه هایی انجام شده و مواردی در دست اجرا است.

به گزارش نجواخبر، مهدی کوهی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی با بیش از نیم قرن سابقه تولید فولاد در ایران مفتخر است که به صنایع مختلف کشور مانند صنایع ریلی، ساختمان، معدنی و غیره خدمت رسانی می‌کند.
او در پنل «مراحل عبور از تکنولوژی های موجود به فناوری های فولاد سبز در کشور» اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا تاکنون بیش از ۱۴۵ هزار تن ریل مطابق با استاندارد جهانی به راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت زیرساخت و متروی کلان شهرها تحویل داده است و این محصول ملی که ثمره دانش و بومی سازی تلاشگران شرکت است به صورت شبانه روزی در حال تولید است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به تولید تیرآهن بال پهن در این کارخانه پرداخت و اضافه کرد: تولید تیرآهن بال پهن در ذوب آهن پازل ساختمان سازی ایمن در کشور را تکمیل کرد، محصولی استاندارد که در طرح نهضت ملی مسکن نقش کلیدی دارد و از این طریق محصول ملی و حاصل تلاش فرزندان ایران زمین در ذوب آهن اصفهان در خدمت ایمنی، رفاه و آسایش هموطنان عزیزمان قرار می‌گیرد.
او بیان کرد: در هفته گذشته این محصول راهبردی که انقلاب عظیمی در صنعت ساختمان سازی ایمن رقم می‌زند را در کنگره مهندسی عمران معرفی نمودیم و برنامه داریم تا از طریق هم افزایی بیشتر با بخش دانشگاه، سازمان نظام مهندسی و همچنین انبوه سازان مسکن تیرآهن بال پهن که ارتقاء سایز تولید آن نیز در برنامه قرار دارد را بیشتر به جامعه معرفی نماییم .
کوهی همچنین با بیان اینکه آرک معدنی از جمله سایر محصولات تولیدی ذوب آهن است که جایگزین تیرهای چوبی در معادن می‌شود، گفت: این محصول ایمنی بسیار بالایی را در بخش معدن ایجاد می‌کند که هم اکنون سفارش‌های بسیاری در زمینه تولید آن داریم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: صنایع فولادی در سطح کشور از طریق تعامل و هم افزایی بیشتر می‌توانند برای تأمین زیرساخت های خود مانند انرژی، مواد اولیه و ... به صورت پایدار برنامه ریزی کنند تا به عنوان مثال در فصل زمستان گاز و در فصل تابستان نیز قطعی برق تولید آنها را تحت الشعاع قرار ندهد. البته به اعتقاده بنده صنایع در بخش تأمین یوتیلیتی‌ها باید رویکرد خودتأمینی را با جدیت بسیار بیشتر از گذشته به عنوان یک راهکار بلند مدت دنبال کنند.
او خاطرنشان کرد: در زمینه تولید فولاد سبز هم شرکت‌های فولادی با هم افزایی و ارتباط بسیار نزدیک با شرکت های دانش بنیان می‌توانند استراتژی های موثری را تعریف و عملیاتی کنند.
پنل « مراحل عبور از تکنولوژی های موجود به فناوری های فولاد سبز در کشور» با حضور جمعی از مدیران عامل شرکت فولادی، معدنی و همچنین صاحب نظران این عرصه روز سه‌شنبه (دوم آبان‌ماه) در مرکز همایش های بین‌المللی کیش برگزار شد.
همچنین بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد کشور روز سه‌شنبه با محوریت مراحل عبور از تکنولوژی ‌های موجود به فناوری‌ های فولاد سبز در کشور آغاز به کار کرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/182012

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب