چه کسانی در آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟

چه کسانی در آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟
آخرین روز ثبت نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ آغاز شد و تاکنون ۱۴ نفر طی امروز دوشنبه با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش نجواخبر، از صبح امروز؛ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ و در آخرین روز از ثبت‌نام‌ از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم الیاس نادران، حسن سبحانی، حسن کامران، سیده حمیده زرآبادی، سیدقاسم جاسمی، ناظمی‌اردکانی، علیرضا ورناصری از نمایندگان ادوار، اولین کسانی بودند که برای ثبت‌نام وارد ستاد انتخابات کشور شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد اکبری مدرس حوزه علمیه قم هم از اولین داوطلبانی بود که همزمان با آغاز ثبت‌نام‌ها در ستاد انتخابات حاضر شد.

هم‌چنین حمید کریمی، علی آذری و .... از دیگر نمایندگان ادوارد بودند که پیش از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی دولت نهم هم آمد.

اسحاق جهانگیری معاون اول معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هم داوطلب متفاوتی از نمایندگان ادوارد بود که دقایقی پیش از ظهر امروز وارد ستاد انتخابات کشور شد.

الیاس نادران پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: بنای من بر این است که مطابق قانون اساسی راهبردهای تأمین نیازهای اساسی مردم که جزو اصول بر زمین مانده قانون اساسی است و بعضاً در اجرا با انحراف مواجه شده را سرلوحه قرار دهم. هیچ کدام از احزاب سیاسی از من دعوت نکردند و من مدیون هیچکدام نیستم.

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شعار انتخاباتی دولت خود را نجات اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجلس تصویب کردیم که در سال ۱۴۰۱ نظام بودجه‌ای کشور اصلاح شود، اما بعداً در جلسات فرا مجلسی تصمیماتی گرفتند که امروز شاهد نتایج آن هستیم.

حسن سبحانی هم در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با اشاره به مشکلاتی که به گفته وی کشور با آن روبه‌رو است، گفت: الزام به اعمال ریاست قوه مجریه را صرفاً از مسیر حداقل اجرای همه اصول قانون اساسی، تنها راه مسالمت آمیزی می‌دانم که می‌تواند مشروط به همدلی و همراهی مردم صبور ایران طی یک برنامه منضبط و نفسگیر میان مدت، نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود کشور را مقدمتاً کاهش و سپس کنترل نماید.

حسن کامران هم با بیان اینکه «من به پاکدستی اعتقاد دارم» اظهار کرد: امروز متأسفانه کارچاق کن‌ها بروز و ظهور دارند و هنوز هم کسی نتوانسته آنطور که باید با آنها مقابله کند؛ بر همین اساس نیز پاکدستی در چینش افراد بسیار مهم است.

حمیده زرآبادی با گرامیداشت یاد اعظم طالقانی و زهرا شجاعی اظهار کرد: تلاشهای مستمر این دو نفر برای اینکه شورای نگهان تفسیری از رجل سیاسی داشته باشد، ثمربخش بود و امروز این اتفاق رخ داده است. خود آنان پیش ما نیستند، ولی ما نتایج تلاش‌های آن دو را شاهد هستیم.

قاسم جاسمی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: یکی از دلایلی که به خودم اجازه دادم در انتخابات شرکت کنم این است که من در یک دوره ۴ ساله در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم و در دوران نمایندگی مجلس ناظر بر فعالیت دولت بودیم.

حجت‌الاسلام احمد اکبری پس از ثبت‌نام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: هدف و مأموریت بزرگ ما رساندن ایران اسلامی به قدرت و رتبه اول جهان در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی است و مسئول مستقیم انجام این مأموریت بزرگ شخص رئیس‌جمهور است.

وی افزود: قدرتمندشدن کشور، ریشه‌کنی فقر، رفع تبعیض، رفع فاصله جهنمی طبقاتی، ایجاد اشتغال و درآمد بالا برای همه از دستاوردهای دکترین این مأموریت بزرگ است.

محمد ناظمی اردکانی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهوری شهید، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری شهید به واژه‌هایی مانند خدمت، فداکاری، خستگی‌ناپذیری، هم‌سفره‌شدن با محرومان، سربلندی و عزت معنایی دوباره بخشید.

وی افزود: امروز با صدای رسا و با ادبیات خودشان می‌گویم والله بالله تالله دوران مدیریت سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد. دولت پیشرو و خدمتگزار که تشکیل خواهم داد متعهد به انجام وظایف متعددی است.

علیرضا ورناصری پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: امروز مردم خواسته‌ها و انتظاراتی مبنی بر افزایش کمیت و کیفیت خدمت در زمینه‌ها و سطوح مختلف مدیریتی به ویژه در سطح عالی کشور و همچنین تداوم مبارزه با فساد دارند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهوری باید عهده دار مسئولیت اجرایی کشور باشد که مردم دار، مقتدر و عدالت گستر باشد، عنوان کرد: همه می‌دانیم که تحقق این هدف بزرگ با شعار و آرزو امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت‌های مختلف کشور در این زمینه استفاده کنیم. کشور ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در ابعاد انسانی و طبیعی است.

علی آذری هم اظهار کرد: عرصه‌های مختلفی برای خدمت در دولت وجود دارد و ما نیز به دنبال این نیستیم که رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که به تمام علوم عالم باشد.

وی افزود: رئیس‌جمهور باید تحصیلات هماهنگ‌سازی و علم توانمندسازی و اعتمادسازی و همچنین تجربه کاری برای ارتباط بین مسائل را داشته باشد. رئیس‌جمهور باید بتواند ظرفیت‌های مختلف قوه مجریه را فراهم کند.

هم‌چنین حمید کریمی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: بعد از شهادت رئیس‌جمهور بر اساس تکلیف و احساس رسالت و مسئولیتی که کردم برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافتم و امیدوارم با توکل به خداوند سبحان اگر توفیق داشتم به عنوان رئیس‌جمهوری و خادم ملت انتخاب شدم، با برنامه‌های مدون ایرانی سرافراز، قوی و مقتدر بسازیم.

ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۱۸، امروز دوشنبه، ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت و گفته شده است که این زمان قابل‌تمدید نیست.

زمان رای‌گیری این انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ تعیین شده و دلیل برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره هم شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری سیزدهم، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال بوده است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266660

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.