در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ساخت فتوت‌خانه غدیر با حمایت فولاد مباركه

آغاز عملیات اجرایی ساخت فتوت‌خانه غدیر با حمایت فولاد مباركه
عملیات اجرایی ساخت «فتوت‌خانه غدیر»، روز پنج‌شنبه ۱۰ خردادماه، با حضور امام‌جمعه، استاندار، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان و جمع دیگری از مسئولان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش نجوا خبر، فولاد مبارکه در راستای تحقق مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی و با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، به‌منظور بسط و گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی و ورزش باستانی به‌عنوان فعالیتی ورزشی-فرهنگی و منطبق بر ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و با رعایت استانداردهای نوین فنی و ورزشی، درصدد ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی ویژه این ورزش ناب ایرانی و اسلامی تحت عنوان «فتوت‌خانه غدیر» در زمینی به مساحت حدود هزار مترمربع در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اصفهان است. در این مجموعه علاوه بر فضای لازم و استاندارد ورزش باستانی، رختکن، خدمات، نمایشگاه، گالری و محل آموزش و معرفی این ورزش، با استفاده از نمادهای سنتی استان اصفهان و این ورزش با امکان تماشای فعالیت‌های ورزشی از طریق سکوی تماشاگران در دو طبقه پیش‌بینی شده است؛ این مجموعه با ارائه برنامه‌های ترویجی، آموزشی، نمایشی و ورزشی، بستر کاملی برای تمامی افشار جامعه به‌ویژه جوانان و محل معرفی جامعی برای مهمانان رسمی خارجی خواهد بود.

اگر ظرفیت‌های فرهنگی بسیار غنی کشور خود را در عرصه صنعت، کار و تولید به کار گیریم، قطعاً شاهد تحولات بی‌نظیری خواهیم بود

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، پس از کلنگ‌زنی این پروژه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: در ابتدا در خصوص اینکه چرا شرکت فولاد مبارکه درصدد احداث «فتوت‌خانه» است، باید بگویم با مرور مدیریت‌های موفق در کشورهای مختلف در عرصه‌های صنعتی و اداری، به این موضوع پی می‌بریم که کشورها و سازمان‌های موفق، از ظرفیت‌های فرهنگی خود استفاده کرده و موفقیت‌های زیادی برای خود رقم زده‌اند؛ یکی از ظرفیت‌های فرهنگی در کشورهای مختلف، ورزش‌های سنتی آن‌هاست؛ به‌عنوان مثال، ژاپنی‌ها از ارزش‌های فرهنگی «سامورایی» در شرکت‌های تویوتا و مانند آن، فرهنگ وفاداری به کار و کارخانه را ترویج داده‌اند یا به‌عنوان مثال، ایتالیایی‌ها از فرهنگ «گلادیاتورها» در کارخانجاتی مثل «فراری» و «فیات»، فرهنگ مقاومت و رقابت را ترویج داده‌اند و از این طریق از ظرفیت‌های خود استفاده کرده‌اند. ما نیز در کشورمان ظرفیت‌های فرهنگی بسیار غنی داریم که اگر آن‌ها را در عرصه صنعت، کار و تولید به کار گیریم، قطعاً شاهد تحول بی‌نظیر و ترویج فرهنگ‌های ارزشمندی ازجمله فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم بود. مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند که اگر فرهنگ ایثار و شهادت در میدان کار و عمل و در عرصه تولید به کار گرفته شود و خط‌شکنی‌هایی که در دوران دفاع مقدس بود، در حوزه تولید صورت گیرد، اتفاقات بزرگ زیادی در کشور رخ می‌دهد و همان توفیقاتی را که در دوران دفاع مقدس داشتیم در عرصه کار و تولید خواهیم داشت. در عرصه ورزش نیز همین‌گونه است.

مدیریت به سبک جوانمردان خلأ امروز کشور ماست

طی سال‌های اخیر، ما به ورزش قهرمانی اهمیت داده‌ایم؛ اما از ورزش پهلوانی که یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند ما از گذشته است، غافل شده‌ایم. فولاد مبارکه بر آن شده تا با نگاه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در عرصه ورزش باستانی و زورخانه‌ای، در کنار حمایت از ورزش‌های قهرمانی، از ارزش‌های اخلاقی شامل جوانمردی، خضوع، احترام به پیشکسوتان و بزرگان و کمک به تهی‌دستان استفاده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. چه‌بسا بتوان از این ظرفیت‌ها در مدیریت نیز استفاده کرد؛ مدیریت به سبک جوانمردان که خلأ امروز کشور ماست؛بنابراین به دنبال این بودیم که این کار را با یک نگاه نو جهت جذب جوانان کشورمان انجام دهیم. بسیاری از کشورها امروز در حال سرمایه‌گذاری بر ورزش‌های باستانی خود و صدور آن‌ها به اقصی‌نقاط جهان هستند و ما نیز باید از این اقدام الگو بگیریم.

اینکه فرهنگ جوانمردی در کنار فرهنگ و ایثار و شهادت قرار گیرد، اتفاقی نیست

ما از سال گذشته ترویج فرهنگ ورزش زورخانه‌ای را هدف‌گذاری کردیم و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان نیز علی‌رغم اینکه اولین سال ورودش به این حوزه بود، توانست رتبه اول را کسب کند؛ بدین منظور نیاز به تجهیز مکان‌هایی بود؛ بنابراین به دنبال مکان مناسب برای آموزش و ترویج ورزش زورخانه‌ای بودیم که به لطف الهی، مسئولان باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان از این موضوع استقبال کردند و این امر را به فال نیک می‌گیریم. اینکه فرهنگ جوانمردی در کنار فرهنگ و ایثار و شهادت قرار گیرد، اتفاقی نیست و به ترویج این ورزش و به رونق مکان باغ‌موزه دفاع مقدس استان اصفهان کمک خواهد کرد.

فولاد مبارکه در فاز نخست این پروژه، 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است

مکان بسیار خوبی در این نقطه ارزشمند در اختیار فولاد مبارکه قرار گرفته تا با طراحی مناسب و جذاب، ساختمانی جهت استفاده اقشار مختلف مردم اصفهان و حتی گردشگران برای ورزش زورخانه‌ای احداث شود و ورزش باستانی ترویج پیدا کند. در فاز نخست این پروژه، فولاد مبارکه 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که در صورت نیاز تا تکمیل پروژه، این عدد افزایش خواهد یافت. به دلیل اینکه ساختمان این مجموعه معماری خاصی دارد، برآورد ما برای مدت‌زمان احداث این مجموعه بین 1.5 تا 2 سال است.

اگر به موضوعات هویت‌ساز و آن چیزی که به فطرت مردم ایران مربوط می‌شود بپردازیم، می‌توانیم ظرفیت‌های بهتر و موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم

سید مهدی صدری، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در ادامه این رویداد و در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که در اولین روزهای کاری خود، شاهد افتتاح پروژه‌های مربوط به موضوعات هویتی در حوزه ورزش هستم. انسان‌ها و جوامع، دارای مزیت‌های نسبی هستند و اساساً گفته می‌شود که هر کاری از عهده هرکسی ساخته نیست، چراکه توان و قدرت فکری افراد متفاوت است؛ بنابراین اگر کسی بخواهد در زمینه‌ای موفق باشد، بهتر است سراغ مزیت‌های نسبی خود برود. به‌عنوان مثال، اصفهان در حوزه هنر به فرش شناخته می‌شود، اگر ظرفیت خود را بر فرش متمرکز کند، به‌مراتب بیشتر از نقاشی که آن هم هنر دیگری است، موفق خواهد بود. در حوزه ورزش پهلوانی و باستانی، از این منظر که ریشه در عمق فرهنگ و زندگی مردم ایران و سابقه‌ای طولانی در این سرزمین دارد، از حضور در افتتاح چنین ظرفیت جدید فرهنگی بسیار خرسندم و امیدوارم فتح بابی شود تا به ورزش فقط به‌عنوان ورزش نگاه نکنیم، بلکه نکات ارزشی را در کنار ورزش در نظر بگیریم و به موضوعات هویت‌ساز و آن چیزی که به فطرت مردم ایران مربوط می‌شود بپردازیم. در این صورت حتماً می‌توانیم ظرفیت‌های بهتر و موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم. در حال حاضر بیش از 50 مرکز باستانی در استان اصفهان در حال فعالیت است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266693

کلیدواژه‌ها

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.