ایران صفر - صفر ازبکستان

حفظ صدرنشینی با یک تساوی بدون گل

حفظ صدرنشینی با یک تساوی بدون گل
تیم ملی فوتبال ایران با تساوی مقابل ازبکستان به عنوان صدرنشین به دور بعدی مقدماتی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش نجواخبر؛ تیم‌ ملی فوتبال ایران در ششمین دیدارش در گروه E مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که این مسابقه با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت.

ترکیب تیم ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سامان قدوس، امید نورافکن، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب تیم ازبکستان: اتکیر یوسفوف، عبدالکودیر خوسانوف، فرخ سیفیف، رستم آشورماتوف، اوتابک شوکوروف، اودیلیون خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، اوستون ارونوف، شیرزد نصرالله‌اف، الدور شومورودوف و حسین‌الدین علیکولوف.

دقیقه ۱۳: مهدی طارمی با یک فرار پشت مدافعان ازبکستان صاحب توپ شد، اما نتوانست ضربه نهایی را به سمت دروازه حریف بزند و توپ در اختیار دروازه‌بان ازبک قرار گرفت. در این صحنه داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۸: عبدالکودیر خوسانوف از تیم ازبکستان به دلیل خطا روی جهانبخش اولین کارت زرد بازی را گرفت.

دقیقه ۲۱: شوت از راه دور و کم جان سامان قدوس در اختیار یوسفوف قرار گرفت.

دقیقه ۳۳: فرار پا به توپ خوب ارونوف به قلب دفاع ایران و ضربه زمینی این بازیکن با اختلاف بسیار کم و خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲: امید نورافکن هم از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای باز کردن دروازه ازبکستان امتحان کرد که ضربه او هم با اختلاف کم راهی اوت شد.

دقیقه ۲+۴۵: ناهماهنگی مدافع و دروازه‌بان ازبکستان می‌رفت تا کار دست این تیم بدهد، اما توپ از کنار دروازه تیم میهمان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: شوت پرقدرت شوکوروف در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۵۰: شوت روی پای شومورودوف از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.

دقیقه ۵۶: جهانبخش با حرکت تکنیکی چشم نواز تا پشت محوطه جریمه ازبکستان آمد و با پاس به عقب توپ را به نورافکن رساند که شلیک دیدنی این بازیکن با اختلاف کم از کنار تیرک عمودی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۷: پاس در عرض طارمی را سامان قدوس استفاده نکرد و شوت نه چندان خوب او راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه ۵۹: ضربه فنی امید نورافکن پس از دفع مدافع ازبکستان با ضربه سر راهی به چارچوب پیدا نکرد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه ۶۳: جهانبخش در سمت راست زمین سردار آزمون را راه انداخت که ارسال این بازیکن و ضربه سر کاپیتان تیم ملی با بدشانسی تبدیل به گل نشد و به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: پاس رو به جلوی ترابی و شوت زمینی و فنی جهانبخش با اختلاف یک متری از دروازه ازبکستان راهی اوت شد.

دقیقه ۶۷: پاس بلند از خط دفاعی را سردار آزمون با ضربه سر به ترابی رساند که پاس در عرض و شوت فنی عالی طارمی به تیرک عمودی اصابت کرد و در ریباند هم برخورد توپ با جهانبخش به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: شوت ناگهانی علیکولوف از پشت محوطه جریمه را بیرانوند دفع کرد و در ادامه هم ضربه بی‌دقت اورونوف با اختلاف زیاد از دروازه ایران رد شد.

دقیقه ۷۸: حمله خطرناک ازبکستان نزدیک بود تبدیل به گل شود که پاس در عرض اورونوف و ضربه فنی نصرالله‌اف با اختلاف کم از روی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۸۰: حرکت عجیب بیرانوند نزدیک بود کار دست تیم ملی بدهد که مهاجم ازبک از توپ به دست آمده در سمت راست زمین استفاده نکرد و توپ او به جناح مخالف رفت و در نهایت هم ارسال از سمت چپ و ضربه سر سیفی‌اف به گلر تیم ملی رسید.

دقیقه ۸۸: شوت پای چپ جهانبخش به تور کنار دروازه ازبکستان اصابت کرد.

۲۵۸ ۲۵۸

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/266836

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.