نجوا خبر گزارش می‌دهد؛

پارک ساعی در آستانه‌ی نابودی!

پارک ساعی در آستانه‌ی نابودی!
پارک، کویر برهوت شده! آب نیست، گیاهان خشک شده‌اند، نظافت نیست و همه چیز در آستانه‌ی ویرانی کامل است....

مشاهدات خبرنگار نجوا خبر از وضعیت نابسامان پارک ساعی تهران خبر می‌دهد؛ این پارک یکی از قدیمی‌ترین فضاهای تفریحی تهران بزرگ است. روزگاری جوی‌های روان آب و درختان و گل‌های شکوفای آن، به خانواده‌های تهرانی آرامش و لذت می‌داد اما امروز این پارک رو به ویرانی می‌رود.
«پارک، کویر برهوت شده! آب نیست، گیاهان خشک شده‌اند، نظافت نیست و همه چیز در آستانه‌ی ویرانی کامل است»؛ این آخرین وضعیت پارک ساعتی در روزهای ابتدای شهریورماه است؛ وقتی وضعیت پارک ساعی را با بیست یا حتی ده سال قبل مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که اهمال و بی‌توجهی شهرداری تهران و مدیران شهری چه بر سر یکی از بهترین مکان‌های تفریحی پایتخت آورده است.... ساعی یکی از شاداب‌ترین و مفرح‌ترین فضاهای سبز تهران بود، امروز گشت و گذار در آن دیگر هیچ لطفی ندارد!
این پارک با این شرایط به زودی به پاتوق معتادان و کارتن‌خواب‌ها تبدیل می‌شود. مسئولان این فضای زیبا را به امان خدا رها کرده‌اند و اگر بهانه مسئولان کم آبی‌ست که می‌شود با آب تصفیه نشده یا حتی با سیستم‌های آبیاری مدرن و کم‌مصرف این پارک را زنده نگه داشت؛ هیچ بهانه‌ای برای به مرگ کشاندنِ یک پارک قدیمی و زیبا پذیرفتنی نیست.
حالا باید پرسید وقتی پارکی در خیابان ولیعصر، در یکی از بهترین مناطق تهران دچار چنین وضعیتی‌ست، حال و روز پارک‌ها و فضاهای سبز جنوب شهر تهران چگونه است؟ آیا غیر از این است که این پارک‌ها به پاتوق معتادان و موادفروش‌ها تبدیل شده و مردم عادی اگر کلاه‌شان هم آنجا بیفتد، برای برداشتن‌اش نمی‌آیند؟!
آقای شهردار، یک قدمی در پارک‌های تهران بزن؛ در اوقات فراغت از فضاهای بسته بیرون بیا و دوری در فضاهای سبز تهران بزن؛ ببین چه به روز درختان و زیبایی‌ها آمده است......

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/298380

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب