۲۵ نفر کاندید مقام قبلی بذرپاش+لیست اسامی

۲۵ نفر کاندید مقام قبلی بذرپاش+لیست اسامی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات روند انتخاب رئیس دیوان محاسبات را تشریح کرد.

به گزارش نجواخبر، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره روند انتخاب رئیس دیوان محاسبات در مجلس، گفت: ابتدا از طرف کمیسیون برنامه و بودجه فراخوان داده می‌شود که متقاضیان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات برنامه‌ها و سوابق کاری خود را ارائه دهند تا در کارگروه دیوان محاسبات کمیسیون بررسی شود.

وی افزود: زمان اعلام نامزدی برای ریاست دیوان محاسبات در روز (23 آذر ماه) به پایان رسیده و در حال حاضر سوابق کاری متقاضیان در کار گروه تخصصی کمیسیون در دست بررسی است.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه 25 نفر تقاضای ریاست بر دیوان محاسبات را دارند، ادامه داد: هفته آینده کار بررسی پرونده متقاضیان ریاست دیوان محاسبات به پایان می‌رسد و پس از آن در مرحله بعدی در کارگروه رأی‌گیری انجام می‌گیرد و از میان متقاضیان 4 نفر که بیشترین رأی را آوردن به صحن کمیسیون معرفی می‌شوند.

ارکانی اضافه کرد: پس از آن در صحن کمسیون از میان 4 نفری که از سوی کمیته دیوان محاسبات معرفی شده‌اند، 2 نفر که بالاترین رأی را دارند انتخاب و به جلسه علنی معرفی می‌شوند

وی گفت: در مرحله بعدی از میان 2 نفر که به جلسه علنی معرفی شده‌اند شخصی که بالاترین رأی را از وکلای‌ ملت اخذ می‌کند به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب می‌شود.

عضو کارگروه دیوان محاسبات مجلس فهرست اسامی 25 نفر که تقاضای ریاست دیوان محاسبات دارند را به شرح ذیل اعلام کرد:

1. پژمان پشمچی زاده
2. محسن پیرهادی
3. رحیم زارع
4. علی کامیار
5. ضرغام صادقی
6. سید احمدرضا دستغیب
7. غلامحسین مظفری
8. سعید بیت عفری
9. بهزاد پورسید
10. کیومرث داوودی
11. ابوطالب شفقت
12. اسفنانی
13. حسین زاده
14. محمود شکری
15. بیات شجاعی
16. عشقی
17. اسماعیل جلیلی
18. سید صالح موسوی
19. محتشمی نیا
20. نادعلی الفت پور
21. سید محمد حسینی
22. حسن بنایی
23. محمود شکری
24. مجید نصیرپور
25. علی بروغنی

گفتنی است؛ پیش از این مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور بود که با انتخاب دولت و رأی اعتماد نمایندگان به عنوان وزیر راه و شهرسازی منصوب شد. اکنون ضیاءالدین نورالدینی با حکم قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سرپرست این نهاد است.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/14479

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.