نماینده جیرفت در گفتگو با نجوا خبر:

عده‌ای چوب لای چرخ مملکت می‌گذارند/ تیم اقتصادی دولت در مورد ارز و گرانی پاسخگو باشد

عده‌ای چوب لای چرخ مملکت می‌گذارند/ تیم اقتصادی دولت در مورد ارز و گرانی پاسخگو باشد
ذبیح الله اعظمی ساردویی گفت: واقعیت این است که در شرایط موجود، تهاجمهایی به اقتصاد مملکت ما از خارج وجود دارد که با برنامه ریزی صورت می‌گیرد و بدتر اینکه یکسری فرصت طلبان، سودجویان، نادانان و عده‌ای با رویکردهای جناحی در داخل کارشکنی می‌کنند و چوب لای چرخ می‌گذارند.

نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گرانی و تورم به خبرنگار نجوا خبر گفت: بی‌شک مسبب تمامی این گرانی‌ها و تورم دولت است، اما طرح سؤال از رئیس‌جمهور، تیر آخری است که نباید به این زودی‌ها رها شود.

ذبیح الله اعظمی ساردویی با تاکید بر اینکه اگر امروز در اقتصاد با تورم و گرانی روبه‌رو هستیم و ازد مشکلات عدیده‌ای رنج می‌بریم، به دلیل این است که رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه‌اش یکسری خطاهای اساسی انجام داده است؛ گفت: برخی انتخاب‌های رئیس‌جمهور درست نبوده؛ وزرا و مدیرانی بر سر کار آمده‌اند که تخصص کافی و سابقه مرتبط ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه بنای انتقاد غیر منصفانه نداریم گفت: وقتی وزیری استعفا می‌دهد، یعنی خودش پذیرفته که نمی‌تواند در این حوزه مدیریت کند و این کاره نیست.

وی ریشه تورم و گرانی‌ها را تشریح کرد و گفت: واقعیت این است که در شرایط موجود، تهاجمهایی به اقتصاد مملکت ما از خارج وجود دارد که با برنامه ریزی صورت می‌گیرد و بدتر اینکه یکسری فرصت طلبان، سودجویان، نادانان و عده‌ای با رویکردهای جناحی در داخل کارشکنی می‌کنند و چوب لای چرخ می‌گذارند.

اعظمی با ابراز تأسف از اینکه برجام نیز با کارشکنی روبه‌رو شد گفت: در حالی که برجام می‌توانست کارگشا باشد، شاهد هستیم که برجام نیز به نتیجه نرسید یا بهتر است بگوییم که نخواستند برجام به نتیجه نرسد.

وی با اشاره به اینکه همواره در دولت گذشته و دولت کنونی، از برجام دفاع کرده‌ام گفت: متأسفانه به اندازه‌ای با برجام بازی کردند که بی‌خاصیت شده و اکنون هم اگر برجام به نتیجه برسد، دیگر زیاد گرهی از مشکلات باز نمی‌کند.

نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی افزود: با این شواهد و قرائن و هنگامی که می‌دانیم چقدر مشکل داریم، سؤال کردن از رئیس‌جمهور زیاد خوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه طرح سؤال و بازخواست از دولت حق نماینده است گفت: هیچ کس نمی‌تواند با حق سؤال، از وزیر گرفته تا رئیس‌جمهور مخالفت کند، اما در شرایط کنونی نباید به سوی سؤال از رئیس‌جمهور برویم.

اعظمی با پذیرفتن اینکه آشفته بازار اقتصادی را شاهد هستیم و دلار در مدت یک ماه ۲۰ هزار تومان بالا رفت گفت: قبول دارم که ریشه این تورم در عملکرد و سوءمدیریت دولت است اما باید تیم اقتصادی مرتبط با ارز و گرانی پاسخ‌گو باشد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر اقتصاد باید پاسخ‌گوی شرایط بی‌ثباتی ارزی و آشفته بازار مالی کشور باشد گفت: باید عوامل اصلی بحران اقتصادی را مورد بازخواست قرار دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: هنگامی که وزیر اقتصاد را در قالب طرح سؤال به صحن علنی مجلس می‌کشانیم، بدون اغماض با جدیت طرح سؤال می‌کنیم و در مورد اقتصاد و اوضاع کشور بازخواست می‌کنیم، به صورت غیر مستقیم از رئیس‌جمهور بازخواست کرده ایم.

وی طرح سؤال از رئیس‌جمهور را به معنای آخرین تیر مجلس به ناکارآمدی دولت توصیف کرد و گفت: وقتی مجلس تیر اصلی را به نفر اول دولت در قالب طرح سؤال شلیک می‌کند، یعنی مجلس، دولت را تضعیف کرده است.

اعظمی با تاکید بر اینکه حق داریم از وزرای ناکارآمد و ضعیف که برای مردم مشکل درست کرده‌اند، سؤال کنیم گفت: باید از تیم اقتصادی دولت بپرسیم که چرا بدین اندازه چاپ پول کرده‌اید؟ تورم چرا بدین اندازه بالاست، چرا هیچ نظارتی بر بازار صورت نمی‌گیرد و در نهایت اثبات کنیم که عامل اصلی تورم و مشکلات دولت است و از رئیس‌جمهور بخواهیم در مورد اعضای ناکارآمد دولت تصمیم جدی بگیرد.

 


لینک کوتاه https://najvakhabar.ir/news/16152

دیدگاه‌ها

در حال ثبت دیدگاه...

مخاطب گرامی توجه فرمایید: نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب